Meliva vårdcentral Söderdoktorn

Meliva vårdcentral Söderdoktorn

, Södermalm

Wollmar Yxkullsgatan 25,Våning 4,STOCKHOLM, 11850

Akuttid till läkare bokas på telefon.

Vi är en godkänd Astma/KOL-mottagning.

När husläkarmottagningen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 11:18 - 26 mar, 2024

Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Besök hos hudläkare

26 mar, 2024

Förr hade söderdoktorn akuttider, många sådana, varje dag. Nu finns så få att även om du ringer kl 08.00 får du ingen tid. Inte den dagen och inte nästa dag heller. Om du vill ha en tid imorgon ska du ringa igen, nästa dag, och kanske få en tid. Om du kommer först i telefonkön. Varför kan inte den som blev utan tid samma dag, istället få en tid nästa dag?

6 nov, 2023

Satt o vänta i 45 min på provtagning inför hälsokontroll, INGEN remiss fanns visade d sig!!!!! Otroligt dåligt!!! Min tid är åxå dyrbar

28 sep, 2023

Visserligen trevlig läkare men behövde vänta 4 mån på tid, ringa runt, vänta över sommar, sen vänta 1 mån på provsvar, Meliva sänder sen remiss, jag väntar, får sen svar att remissen kom tillbaka till dem (?) att de rekommenderar om 2 månader ska jag istället ta ett nytt likadant prov., vänta 1 månad på svar och sen isf få remiss på nytt. OK att det inte är ngt livshotande men istället för att direkt söka priv. vård så ville jag göra "som man ska" och gå via sin vårdcentral. Men smidigt går det inte direkt....Tråkigt :( de brukade vara så bra.

31 maj, 2023

3 maj, 2023

Helt omöjligt att få en tid till läkare, otrevlig sköterska som vägrar boka in en tid och säger att man ska ta ipren trots att man är allergisk, livsfarligt råd. Dålig tillgänglighet och krångligt att boka tid, eller snarare omöjligt. Hänvisas till olika sätt varje gång och det slutar med att man står utan tid iaf.

Här kan du se omdömen som Meliva vårdcentral Söderdoktorn har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, barn och ungdom, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Medicinsk fotvård, Vaccinationsverksamhet