Tideliusgatan 12, 4 tr 12,Södermalm

Läkarbesök

Psykologbesök

Behandling av akne

Välkommen till Rosenlunds Vårdcentral - din vårdcentral på Södermalm!

Rosenlunds Vårdcentral är en del av Doktor.se och du hittar oss på Tideliusgatan 12 på Södermalm i Stockholm. Här står du som patient i fokus för all den vård vi bedriver och hos oss är alla välkomna.

Det här kan du få hjälp med hos Doktor.se - Rosenlunds Vårdcentral

På Rosenlunds Vårdcentral hittar du många olika mottagningar, bland annat husläkarmottagning, distriktssköterskemottagning, äldremottagning och psykologer. Det betyder att du kan få hjälp med det mesta kopplat till din hälsa, som till exempel:

• infektioner och inflammationer, till exempel halsont och urinvägsinfektion
  • diabetes
  • astma och KOL
  • allergiutredning
  • provtagning
  • inkontinens
  • hudbesvär, såsom eksem och akne
  • sömnbesvär
  • vaccinationer, till exempel TBE och säsongsinfluensa
  • ångest och depression.

Lista dig hos Rosenlunds Vårdcentral!

Du har rätt att själv välja vårdcentral. Att alltid gå till samma vårdgivare är en trygghet som många uppskattar. Genom att lista dig hos oss på Rosenlunds Vårdcentral får du kontinuitet i din vård och kan, i den mån det är möjligt, träffa samma läkare vid varje besök. Alla är hjärtligt välkomna till Rosenlunds Vårdcentral och du som är ny patient kan lista dig hos oss direkt här på Vården.se, eller genom att fysiskt besöka oss.

Välkommen att besöka oss på Rosenlunds Vårdcentral på Södermalm!

Informationen uppdaterades 16:48 - 15 maj, 2023

22 sep, 2023

18 okt, 2022

Professionell vård, noggranna undersökningar och trevligt bemötande.

19 sep, 2022

22 okt, 2021

Vilken fantastisk och engagerad personal! Måndagen 18 oktober var inte den bästa dagen att bli sjuk när det inte gick att ringa varken till vårdcentralen eller 1177, det var nästan omöjligt att boka en tid. Men när jag till sist fick kontakt med Rosenlunds vårdcentral fick jag hjälp och snabbt. Trevliga och hjälpsamma allihopa. Stort tack till er alla <3

2 sep, 2021

Lista er inte här - katastrofalt kundbemötande! Var där för ett 2 minuters besök hos distriktssköterskan för borttagning av ett stygn, men blev hänvisad från sköterskan i kassan till tidsbokningen som först inte fungerade och sedan gav mig en tid för att blir uppringd en timme senare. Lackade ur och gick hem och tog bort det själv på 2 min.