PRIMA Maria öppenvård, Södermalm

PRIMA Maria öppenvård

, Södermalm

Wollmar Yxkullsgatan 25,STOCKHOLM, 11850 Södermalm

På våra allmänna mottagningar arbetar vi med frivillig, specialiserad beroendevård för personer över 18 år. Vi finns på Maria sjukhus men även i Nacka, på Värmdö samt på Södermalm. Behandling och rådgivning erbjuds till patienter med alkohol-, narkotika- och/eller läkemedelsberoende. Även den som är anhörig eller bara har funderingar kring riskbruk och beroende är välkommen att höra av sig. Man kan söka själv med så kallad egenanmälan eller bli remitterad. Mottagningens utbud inkluderar bland annat KBT-behandling, läkemedelsnedtrappning, återfallsprevention,kvinnobehandling, motiverande samtal (MI), neuropsykiatri, körkortsmottagning och anhörigbehandling. Vi samarbetar även med mödravården och erbjuder gravida behandling under hela graviditeten samt ett år efter förlossning. All behandling sker enligt evidensbaserade och beprövade metoder. För underhållsbehandling vid opiatberoende vänder du dig direkt till PRIMA Maria LARO, även den på Maria sjukhus.

Informationen uppdaterades 22:59 - 27 jan, 2024

30 mar, 2023

Dålig uppföljning, bristande kunskaper och glömmer ofta bort att återkoppla. Rekommenderas ej.

+4620021#### Visa nummer

Beroendevård