Götgatan 100, Portkod 1001, Stockholm

Tandläkarundersökning

Akuttandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Barntandvård

Kostnadsfritt

Tandimplantat

Frisktandvård

Rotfyllning

Kronor och broar

Tandstensborttagning

Bettskena

Välkommen till Folktandvården Skanstull!

Vår nyöppnade klinik på Södermalm välkomnar unga som gamla för hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Våra lokaler är ljusa och fräscha samt utrustade med den senaste tekniken.

Tandvård hos FTV Skanstull

Vi erbjuder förebyggande tandvård med regelbundna undersökningar hos tandläkare och tandhygienist. Hos oss kan du också få tandblekning, kirurgi och implantatbehandling.

Är du orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård - tandvård till ett fast pris.

Hjälp vid tandvårdsrädsla

På vår klinik vid Skanstull kan vi även hjälpa dig som lider av tandvårdsrädsla. Berätta om din rädsla när du ska boka din tid hos oss så ser vi till att ge dig den hjälp du behöver.

Akuttandvård hos FTV Skanstull

Har du drabbats av akuta tandbesvär? Vi avsätter tider varje dag för att kunna hjälpa patienter med akuta besvär.

Kontakta oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 20:41 - 6 mar, 2024

20 okt, 2023

Oproffsigt bemötande av tandläkare som inte lyssnade på mig. Fick inte hjälp med det jag kom dit för, och fick betala mer för att tandläkaren drog ut på tiden när han frågade massa frågor som egentligen gick att läsa i min journal. Det enda jag gick därifrån med var uppmaning om att boka ny tid.

13 jan, 2023

Tappade en guldinlägg som jag har haft i 33 år (som min pappa hade gjort). Det skulle bara ha varit att cementera den igen (pratade just med honom dagen innan) men tandläkaren kunde inte. Hon i stället har gjort en komposit (fine...). Problemet är att den är helt platt ovanpå i stället för att möta nedan tanden korrekt. Det finns cement som inte är polerat både fram och back. Väldigt slarvigt gjort. Jag har klagat och kommer att se en annan tandläkare för att åtgärda det.

12 dec, 2022

Min tandläkare är bäst. Så lugn och noggrann. Hon får mig alltid att känna mig trygg

30 aug, 2022

Oseriöst bemötande av tandläkare. Spelar hög rapmusik vid undersökning där kokain nämns och tandläkaren sjunger med. Kändes olämpligt när han hängde över mig. Säger till mig att jag har frätskador och att alla mina tänder kommer ramla ut tills slut när han undersöker mig. Jag frågade såklart vad han menade med detta efteråt då jag blev rädd och fick ont i magen. Jag har aldrig hört att jag har frätskador. Han menade på att jag drack för mycket läsk vilket jag aldrig gör. Bra att jag fick reda på det men olämplig kommunikation från den här tandläkaren.

21 feb, 2022

Att avboka mig 2 gånger på en vecka, varav en gång med mindre än en timmes varsel, och sen ha nästa tillgängliga tid 1.5 månad framåt. Då tar ni emot för många patienter. Och en rent sagt arrogant attityd när ni meddelar detta.

Måndag - Onsdag:07:30 - 19:00
Torsdag - Fredag:07:30 - 17:00