Pustegränd 6, (Vid Hornsgatspuckeln), Stockholm

EMDR

Kognitiv beteendeterapi (KBT)

Schematerapi

Med anledning av coronaviruset

Under corona-tiden arbetar vi på mottagningen med dig som är symptomfri, samt digitalt med dig som är i karantän eller ej vill åka kommunalt.

Om Slussen Hypnos och Psykoterapi

På Slussen Hypnos & Psykoterapi arbetar vi med psykoterapi enskilt, med par och med familjeterapi. Therapy in English is available. Vi är alla legitimerade psykoterapeuter och erbjuder olika metoder i terapiarbetet; klinisk hypnos, Ego-state terapi, EMDR, KBT och Schematerapi.

Vi arbetar även med handledning, för psykoterapeuter och inom organisationer.

Våra behandlingar

Vi erbjuder kort- och långtidsbehandlingar vid trauma, relationsproblem, stress, sömnstörningar, ångest, fobier, vid sviktande självförtroende/självkänsla, depression, mm.

Psykoterapeuten rådgör med dig och anpassar behandlingsmetod utifrån just dina behov, önskemål och förutsättningar.

Vad innebär det att jobba med klinisk hypnos?

Att arbeta med hypnos är att bjuda in upplevelsedelar av hjärnan, att i ett avslappnat tillstånd nå och använda inre bilder, sinnesintryck mm, vilket ofta är ett mycket verksamt sätt att åstadkomma förändring av olika slag. All terapi är ett arbete, men med hypnos blir det ofta mer lustfyllt, kreativt, och går ofta fortare än vid enbart samtal.

Hypnos är verksamt eller mycket verksamt inom all psykoterapi, men även vid en rad olika symtom såsom sömnstörningar, högt blodtryck, stresskänslighet, IBS, smärtproblematik och fibromyalgi.

Vid beroendeproblematik som att sluta röka/snusa, och socker/viktkontroll, alkohol, är hypnos ofta väldigt effektivt sätt att åstadkomma förändring. Vi tar även emot tandvårdsrädda patienter, för Hypno-birthing (avdragsgill förlossningsförberedelse) och för att förbereda inför operation.

Hypnosutbildning - Vi erbjuder grundkurs samt fortsättningskurs i klinisk hypnos.

Lär dig mer om hypnos i P1:s Kropp & Själ

Den 22 september 2020 diskuterades ämnet hypnos i P1:s program Kropp & Själ. Tillsammans med flera experter var Inger Lundmark med och redde ut de föreställningar som finns kring hypnos och varför det är en metod som ofta uppfattas som hokus pokus. Du kan lyssna på programmet här: https://sverigesradio.se/avsnitt/1570601

Välkommen att höra av dig!

Informationen uppdaterades 13:00 - 7 nov, 2023

Inger Lundmark

Marianne Stahlheuer

Daniel Cremonini

Viktoria Carlsén

Cristina Sohl Stjernberg

1 feb, 2023

Som storsnusare (2 dosor om dagen) sedan 20 år lyckades jag sluta efter 3 sessioner hos Ingrid Lundmark. Vad jag trodde nästan skulle vara omöjligt gick oväntat smidigt med hypnosterapi. Visst, jag känner forfarande ett visst sug efter nikotin, men det försvinner mer och mer och är fullt hanterligt och har inte haft några återfall. Jag är ingen snusare längre!

16 jan, 2022

3 feb, 2021

Idag är det 3 månader sedan jag var hos Inger Lundmark för hypnosterapi för att få hjälp att sluta röka efter 35 år. Jag är fortfarande nikotinfri. Har inte haft något återfall, men någon gång då och då fått en känsla av sorg och saknad. Och jag tycker nog att det luktar gott om någon som röker går förbi mig ute på stan. Men jag klarar mig och tänker fortsätta vara rökfri! Tack för din hjälp! 🙂

1 sep, 2020

Anita är en mycket kompetent person med ett stort hjärta och enormt engagemang

31 aug, 2020

Jag kan verkligen rekommendera Appen Hypnos &Hälsa! Jag började använda Appen för nästan tre år sedan då jag fick ångest pga svår tinnitus. Den har varit min livlina och idag äter jag inga ångestdämpande mediciner längre! Jag använder appens olika program för att sova bättre och dagtid för att skingra tankar då min tt är högljudd. Detta betyder också att jag kan leva ett normalt liv där vi kan träffa barn o bb och vänner igen 👍❣️ Tack❤️

Enligt överenskommelse

070593#### Visa nummer