Skeppsbron 10, Stockholm

Psykoterapi

Psykodynamisk terapi

Självskadebeteende

Pris efter konsultation

På Skeppsbron 10 hittar du Owe Larsols, legitimerad psykoterapeut, sjukskötare och vårdpedagog.

Det här kan du få hjälp med

Människor söker sig till Psykoterapeut Owe Larsols med varierade problematik, allt ifrån livskriser och s.k. traumatiska kriser (övergrepp både fysiska och sexuella, mobbning, sjukdom i familjen, oväntade dödsfall) till svårare personlighetsproblematik.

Människor som upplever svårigheter och aggressionsproblematik, dvs som får problem med att hantera sin aggressivitet, har Owe arbetat mycket med. Ibland kan problemen handla om att man inte riktigt vet vad man vill med livet eller att livet saknar mening och mål. Ibland kan det handla om att vilja lära känna sig bättre och hitta en stabilare grund att stå på i tillvaron.

Psykodynamisk grundsyn

Owe Larsols grundsyn är psykodynamisk. Han använder sig av de psykoanalytiska metoder som utvecklats under de senaste åren och har fokuserat på metoder som riktar sig mot svårare personlighetsproblematik.

Anknytnings/mentaliseringsteori har då varit grunden för ett sådant psykoterapeutiskt nytänkande hos Psykoterapeut Owe Larsols. Han har de senaste åren arbetat mycket med MBT (Mentaliseringsbaserad behandling) och har erfarenhet av denna metod vid många tillstånd och psykologiska svårigheter.

MBT bygger bland annat på teorier om mentalisering, det vill säga, förmågan att reflektera och tänka och känna omkring sina egna och andras mentala tillstånd och föreställningar.

En stor del av mitt arbete ägnar jag mig åt handledning, både individuellt och i grupp.

Välkommen till Psykoterapeut Owe Larsols på Skeppsbron 10!

Informationen uppdaterades 10:30 - 16 okt, 2023

Owe Larsols

4 dec, 2017

Vill bara tacka för att ni finns här för mig. Ni har räddat mig några gånger från suisid.

1 dec, 2017

Trevligt väntrum, lugn stämning, trygg plats.

30 nov, 2017

Känner mig väldigt trygg hos er. Ni är varma och kompetenta och jag trodde aldrig att det skulle vara så smidigt/tryggt/tillfredsställande inom vården. Tack så jättemycket för allt stöd.

18 sep, 2017

En mkt gedigen och trygg mottagning. Kan rekommenderas. Förtjänstfullt patientbemötande.

15 sep, 2017

Bra stöd och hjälp i min situation, ngn förstår mig, mindre ensam