Åsögatan 155, Stockholm

Schematerapi för par

Psykodrama

Familjerekonstruktion

Skolrelaterad problematik

Välkommen till Åsö Psykoterapi!

Åsö Psykoterapi hittar du på Åsögatan 155, i hjärtat av Södermalm. Här arbetar och samverkar en grupp psykoterapeuter med olika bakgrund och inriktning.

Tillsammans utgör de ett team med såväl bred som djup kompetens inom det psykoterapeutiska fältet. Flertalet terapeuter är legitimerade och övriga har minst grundläggande psykoterapiutbildning, så kallad steg 1-utbildning.

Till Åsö Psykoterapi är alla välkomna. Mottagningen tar emot enskilda privatpersoner, par och familjer, chefer och arbetsgrupper som söker hjälp, vägledning och utveckling.

Här erbjuds psykoterapi, samtalsstöd, handledning och coachning inom ett flertal områden.

Exempel på områden som vi jobbar med

• Stress, utmattning, sömnproblem
  • Psykosomatiska besvär
  • Arbetsrelaterade svårigheter
  • Personlig utveckling
  • Neuropsykiatriska problem

Åsö Psykoterapi är en privat psykoterapimottagning. Ingen av oss är ansluten till det statliga högkostnadsskyddet. Hör mer respektive terapeut om dennes taxa.

Informationen uppdaterades 12:25 - 11 mar, 2024

Carina Cederqvist

Erika Henriksson

Anita Krokström

6 feb, 2024

EMDR behandlingen hjälpte mot min post traumatiska stress efter att jag blivit knivhuggen sex år tidigare. Trodde inte att det skulle fungera direkt och vara så effektivt. Jag rekommenderar det verkligen.

23 jan, 2024

Jag har gått till Louise i drygt ett år nu. Hon har hjälpt mig uttrycka mina känslor samt hantera svåra situationer. Efter varje samtal har jag känt en förstärkt moral som har hjälpt mig att ta mig vidare även när allt har känts hopplöst. Jag känner mig förstådd av henne och hon ger mig relevanta råd för att förbättra min situation. Jag skulle starkt rekommendera att välja Louise som terapeut.

23 jan, 2024

14 jan, 2024

Min terapi med Tiina var en vändpunkt. Tidigare terapier med uppgifter och mediciner hjälpte inte, men Tiina såg mig och mina unika behov. Hon hjälpte mig att hantera och acceptera mig själv, anpassat efter mina egna förutsättningar. Tack vare henne har jag uppnått ett mer balanserat liv. Tiinas individuella tillvägagångssätt har varit avgörande för min framgång. Jag rekommenderar henne starkt och hennes arbete har varit ovärderligt för mitt liv.

18 nov, 2023

Tiina har genom enorm kompetens, värme, klokhet och medkännande gett mig verktygen och självförtroendet att skapa ett fantastiskt liv. Hon vet vad hon gör och brinner för sitt yrke. Skillnaden före och efter min tid hos Tiina är som dag och natt, och jag hade aldrig varit där jag är idag om det inte vore för Tiina. Hon är den bästa investeringen jag gjort i mitt liv för att få en underbar livskvalité, och hon är dessutom en fantastisk terapeut, person och förebild. Kan inte nog tacka för och förklara den hjälp och inverkan hon haft på mitt liv. Tack, Tiina!

Fråga ställd 20:45 - 28 jan, 2020

Hej! Är ni anslutna till landstinget så högkostnadsskyddet gäller? Mvh Christine

Åsö Psykoterapi svarar:

Hej! Nej ingen av psykoterapeuterna som arbetar på Åsö Psykoterapi är ansluten till högkostnadsskyddet. Vänliga hälsningar, Elisabet Heigard, Åsö Psykoterapi

Fråga ställd 17:25 - 10 nov, 2019

Hej, jag har börjat inse efter många år att jag lider av flera slags trauman. Jag märker på mig själv att jag överkompensationer när jobbiga känslor som t.ex tror att jag har alla svaren själv, eller misstänker/rädd att dom flesta (ibland alla) är efter att manipulera dig. Jag blir då tillbaka dragen då som när jag upplevde känslan att folk vill ont så reagera jag väldigt fysisksvåldsamt och väldigt hatful. efter alla dessa år så insåg jag att jag hamna i för många problem så jag valde isolation och tillbakadragen och valt att bara gömma mina riktiga känslor och det förstör mina relationer. När jag bara får höra något eller själv tänker på hur jag hade det och som påminner mig att min barndom var inte normal blir jag alldeles känslomässig. Var dagligen så känner jag mina väldigt känslor och nästan typ omedvetet ignorera dom. Jag har även missbruksproblem för att hjälpa mig klara av vissa dagar. Jag undrar om du har kunskapen att kunna vägleda mig från mina destruktiva beteenden?

Åsö Psykoterapi svarar:

Hej Idrees! Tack för din fråga. Det finns en del olika aspekter i det du tar upp. Det är lättare att undersöka de olika delar av dina problem om jag kan träffa dig. Många försöka självmedicinera när problemen väcker ångest. Själva substans påverkan kan hindra ångestbearbetningen i terapi. EMDR kan var en möjlig behandlingsmetod för trauman du talar om. Du är välkommen att boka en tid ifall du vill diskutera deltagande i terapi hos mig. Du är välkommen att kontakta mig per epost eller mobil som finns på denna hemsida. Vänligen Kate Bradshaw Tauvon

Fråga ställd 13:50 - 2 nov, 2019

Hej Vi har en sjuttonårig pojke som sedan i somras varit nedstämd. Han säger själv att han inte känner någon glädje över något, och att han helst vill vara för sig själv. Han har svårt att ta sig för saker och ting, känns liksom "bortkopplad" från oss och vardagen. Han är ofta irriterad men sällan aggressiv. Vi har tänkt att det är ålder och hormoner som är anledningen men han uttrycker nu själv att han inte känner glädje över något alls. Trots detta verkar han trivas i skolan, han har ett umgänge i sitt idrottsutövande, men uttrycker att han lika gärna skulle kunna ligga hemma i sängen. Att umgänge och sociala tillställningar känns meningslösa. Han presterar i skolan och är inte frånvarande från lektioner. Han har ännu inte haft en flickvän och säger att han inte längtar efter det, vilket skrämmer honom. Allt detta sammantaget gör att vi tänker att han kanske har en mild depression och skulle behöva prata med någon som har kunskap om depression i tonåren och hur de ska hanteras. Kan ni hjälpa oss? Med vänlig hälsning, mamma Susanne

Åsö Psykoterapi svarar:

Hej Susanne! Jag har svarat dig tidigare och vill nu bara försäkra mig om att du fått mitt svar? Skriv/svara till denna adress: louise.beck-friis@pruggler.com Vänligen Louise Beck-Friis

Fråga ställd 14:05 - 14 apr, 2019

Gör ni utredningar på personer som redan har en ADHD/ADD-diagnos, om personen behöver ett bevis på att hen inte har ADHD? Personen kan nämligen inte göra en GMU utbildning med ADHD/ADD.

Åsö Psykoterapi svarar:

Hej och tack för din fråga! Nej tyvärr, ingen hos oss gör sådana utredningar. Vänliga hälsningar, Elisabet Heigard, Åsö Psykoterapi

Fråga ställd 15:18 - 4 feb, 2019

vad kostar en konsultation kbt mot fobi tex

Åsö Psykoterapi svarar:

Hej! Tack för din fråga! Den är tyvärr svår att besvara eftersom alla på vår mottagning arbetar i egen privat verksamhet och själv sätter sin taxa. Vi delar bara lokal och samarbetar med varandra. Vanligtvis ligger taxan hos en legitimerad psykoterapeut i Stockholm på någonstans mellan 900 och 1300kr/timme. Det kostar ofta något mindre att gå till terapeut utan legitimation med steg 1-utbildning i psykoterapi. Gå in på hemsidan och leta reda på vilka av terapeuterna som har den utbildning, erfarenhet eller behandlingsmetod som du önskar och skicka sedan din fråga direkt till de personerna. Vänliga hälsningar, Elisabet Heigard, Åsö Psykoterapi