Arbetsterapin Söderköping, Rehab öst

Arbetsterapin Söderköping, Rehab öst

, Söderköping

Rehab Öst, Östra Rydsvägen 16A, Söderköping, 61432 Söderköping

Sök vård digitalt i 1177 direkt – du hittar oss under Rehabilitering Region Östergötland

Arbetsterapeuterna utför bedömning, behandling och träning vid svårigheter att klara vardagens aktiviteter till följd av nedsatt handfunktion efter ex. sjukdom, skada/trauma eller andra typer av livsstilsrelaterade besvär. Du kan själv boka tid via telefon under telefontid - ingen remiss krävs. Som boende i Söderköping har du möjlighet att välja att boka besök på vår enhet i Norrköping om detta önskas. Vi utför även bedömningar av en individs kognitiva förmåga (t ex minne, koncentration, planering) dock endast efter remiss från läkare. För hjälp med bedömning av förmågor i hemmet (t.ex. bedömning inför LSS-beslut - personlig assistens), demensutredning, frågor/intyg för bostadsanpassning och behov av hjälpmedel ska kontakt tas med Söderköpings kommun, 0121-184 80. Arbetsterapeut utför tillsammans med fysioterapeut även aktivitets- och funktionsbedömning som grund för eventuell sjukskrivning. Remiss krävs.

Informationen uppdaterades 07:22 - 21 mar, 2024

Arbetsterapi