Vårdcentralen Oxie

, Oxievång

Keramikvägen 3C, Oxie, 23840 Oxie

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa och covid. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 07:20 - 8 apr, 2024

9 nov, 2023

Jag har väntat på en Dietisttid i 4,5 månader nu och inte ett skit händer. Helkass vårdcentral.

4 sep, 2023

En mkt märklig och ineffektiv vårdcentral,bokar en provtagning för HB via 1177 vilket det står att man kan göra. Efter historia med blödande magsår förra året vilket STÅR i min journal så vill jag kolla mitt HB. Kommer dit blir frågad om jag bokat tid själv elr via sjuksköterska då säger jag själv, nä serdu det kan man inte göra utan man måste gå via sköterska! Jag står i provrummet och människan ber mig ringa o boka en tid! Helt ofattbart! Vf står det inte på 1177 att man INTE kan boka själv??? Men sen har dom tid och stå o dansa i korridoren, sköterskorna.....man blir så uppgiven...suck...

6 mar, 2023

Snabb återkoppling via 1177. Trevlig personal som verkligen bryr sig om ens välmående och hjälper en att få den vård man behöver. Är extremt rädd för nålar etc. men fick extremt mycket stöttning av läkare och sköterskor när jag behövde ta blodprov, vilket underlättade situationen. Återkommer alltid till Oxie VC när jag har vårdbehov

27 sep, 2022

Hela familjen blir alltid väl bemötta och upplever att dem är väldigt noggranna här jämfört med vår förra vårdcentral.

25 maj, 2022

Bokade tid för en sköljning av öra(vaxpropp)fick tid, tiden avbokades pga av sjuk distr.sköt.En vaxpropp tar ca 10 min o fixa och detta är något jag anser att varje sjuksköterska ska kunna men nej fick tid 1 vecka senare då gick jag alltså halvdöv,tackade nej och fick tid samma dag på privat mottagning. O det tog ja,10 min o få det fixat. Ärligt Oxie vårdcentral?

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Oxie har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

provtagning

Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Vaccination mot covid-19, Läkarverksamhet, särskilt boende, Primärvårdsrehabilitering, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Livsstilsmottagning, primärvård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Dietistverksamhet, Vårdcentral (BT), Inkontinensmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård