Psykosavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna
mental health

Psykosavdelningen Mälarsjukhuset

, Eskilstuna

Mälarsjukhuset, Entré 7 (infart från Sveavägen), plan 4, Eskilstuna

Psykosavdelningen är en akutpsykiatrisk vårdavdelning som riktar sig till dig som drabbats av psykos. När du kommer till avdelningen görs en individuell vårdplan tillsammans med dig. Dina närstående är välkomna att besöka dig under tiden då du vårdas på avdelningen och de är också välkomna att delta tillsammans med dig i din vårdplanering. Vi utgår från personcentrerad vård som främjar jämlikhet och delaktighet. Omvårdnaden består till stor del av vårdande samtal där vi utifrån ett helhetsperspektiv avser att bemöta dig som en medmänniska utifrån dina enskilda behov. Du har rätt att vara medaktör i din egen vård och få stöd i din resa mot återhämtning.
Vi är cirka 25 anställda som arbetar på avdelningen och vår arbetsgrupp består av sjuksköterskor och skötare. Flertalet av oss sjuksköterskor är specialistutbildade inom psykiatri. Avdelningen har en ansvarig överläkare med specialitet inom psykiatri och som ansvarar för den medicinska behandlingen vilken utgår ifrån dina enskilda behov. Psykolog, kurator och arbetsterapeut finns att tillgå beroende på innehållet i din vårdplan. Vi har 13 vårdplatser fördelade som enkelrum och tvåbäddsrum. Ett lugnt rum samt ett aktivitetsrum finns tillgängliga. Överläkare: Fredrik Frisell.

Informationen uppdaterades 10:00 - 21 sep, 2022

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59