Akutmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Akutmottagningen Mälarsjukhuset

, Eskilstuna

Entré 3, Mälarsjukhuset, Akutmottagning, Odlarvägen 4, 63188 Eskilstuna

Akutmottagningens uppdrag är att tillhandahålla akutsjukvård till dig som drabbats av akut, allvarlig sjukdom eller en svårare skada. Vi gör en bedömning enligt RGS webb vid ankomst till akutmottagningen, du kan därför komma att hänvisas till vårdcentral eller lämplig mottagning om ditt tillstånd inte är akut.Vid eventuell inskrivning på akutmottagningen prioriteras du utefter tillståndets allvarlighetsgrad och därför går det inte att säga hur lång tid just ditt besök kommer ta. Du kan alltid gå in på www.1177.se eller ringa 1177 för sjukvårdsrådgivning.Om du blir allvarligt sjuk eller skadad, ring 112.
Akutmottagningens uppdrag är att tillhandahålla akutsjukvård till dig som drabbats av akut, allvarlig sjukdom eller en svårare skada. Vi gör en bedömning enligt RGS webb vid ankomst till akutmottagningen, du kan därför komma att hänvisas till vårdcentral eller lämplig mottagning om ditt tillstånd inte är akut. Vid eventuell inskrivning på akutmottagningen prioriteras du utefter tillståndets allvarlighetsgrad och därför går det inte att säga hur lång tid just ditt besök kommer ta. Du kan alltid gå in på www.1177.se eller ring 1177 för sjukvårdsrådgivning. Om du blir allvarligt sjuk eller skadad, ring 112.

Informationen uppdaterades 11:52 - 11 jan, 2024

31 jul, 2019

Bra och snabbt omhändertagande. Kanske skall alla patienter som läggs i ett eget rum ha möjlighet till kontakt med expedition/syster eller ständig tillsyn Trevlig personal

4 apr, 2019

Mycket trevlig personal. Kändes konstig att ej vara mer privat utan alla kunde höra och se vad alla sökte för i den öppna lokalen.

27 sep, 2017

De avdelningarna jag varit på är fantastiska. Jag vill ge en extra ros till kirurgteamet och kvinnoavdelningen!

28 dec, 2016

Inkom sen eftermiddag på julafton med ambulans till ortopedakuten. Fantastisk personal med respektfullt bemötande. Kände mig trygg och väl omhändertagen.

2 jul, 2016

Fick i dag ett mycket bra bemötande när jag uppsökte akuten pga " känningar i hjärtat" Fick snabbt komma in, sjuksköterskan Andreas som tog hand om mig var lugn, kompetent, noggrann och "kände direkt av mig" och kunde med allvar och lättsam humor få mig att slappna av och känna mig trygg. Fantastiskt med vårdpersonal som har ett sådant patientfokus, det betyder så mycket. Ger akuten i Eskilstuna bästa betyget.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59