Röntgenenheten Växjö, Centrallasarettet Växjö

Röntgenenheten Växjö

, Växjö

Röntgenavdelningen, Centrallasarettet, Strandvägen 8, 35185 Växjö, 35185 Centrallasarettet Växjö

På röntgenenheten i Växjö utför vi olika typer av röntgenundersökningar på kroppens olika delar och organ. Vi utför undersökningar inom följande område: -DatortomografiDT -Nuklearmedicin -AngiografiKärlundersökningar -MagnetkameraundersökningarMR -Ultraljud -PET kameraundersökning PET-CT -Mammografi,se mammografisektionen Växjö -Vanliga röntgenundersökningar såsom skelett, lungor, njurar. Alla undersökningar på röntgen kräver remiss. Det innebär att du som patient inte kan boka en undersökning på röntgen utan att först besökt en läkare på t.ex. vårdcentralen eller mottagning. Det finns undantag vad det gäller hälsoundersökningar. Röntgenenheten är bemannad dygnet runt. Det finns förutom vanlig telefontid även möjlighet att nå oss via 1177 vårdguidens e-tjänster. Vi hoppas att du ska känna dig väl omhändertagen av oss på röntgenenheten i Växjö. Verksamhetschef Daniel Gräns Freij 0470-588000

Informationen uppdaterades 08:44 - 8 jan, 2024

11 nov, 2022

Bra bemötande underbar personal

Strålbehandlingsverksamhet, PET-verksamhet, Ultraljudsverksamhet, Mammografi, Radiologi, Datortomografiverksamhet, MR-verksamhet, Nuklearmedicin, Neuroradiologi