Vårdcentralen Särö

Vårdcentralen Särö

, Göteborg

Furubergsvägen 10, 42941 Särö

Torsdag 28 mars stänger vårdcentralen 15:00. Glad Påsk! Särö Lättakut för akuta besvär boka på cldc.se/saro. OBS! Bokad tid syns inte på 1177.se - Vid öronbesvär, halsont, hosta och feber finns vår mottagning för Luftvägsinfektioner. För mer in formation gå in på cldc.se/saro - Endast bokade besök till distriktssköterska - Endast bokade besök till laboratoriet

Särö vårdcentral är en HBTQI-diplomerad vårdcentral. Vi har specialister inom allmänmedicin. Vi har provtagningsmottagning, barnavårdscentral med bland annat föräldragrupper och spädbarnsmassage. Dykläkarmottagning med intyg för sport- och yrkesdykare. Psykolog för patienter med ångest, depression, kris- och stressreaktioner. Psykologen arbetar utifrån KBT samt psykodynamisk terapi. Vårt rehabteam erbjuder sjukgymnastik och arbetsterapi där du kan boka tid utan remiss. Apotek och mödravårdscentral finns inom vårdcentralens lokaler.
- På denna vårdcentral finns tillgång till följande legitimerade kompetenser: Arbetsterapeut Fysioterapeut Läkare Psykolog Sjukgymnast Sjuksköterska Här finns även undersköterska.

Informationen uppdaterades 08:03 - 21 mar, 2024

1 aug, 2023

Kliniken är i praktiken inte tillgänglig. Lättakut: måste ta virtuell nummerlapp, men inga fins. Boka tid: endast flera veckor i framtiden fins tillgänglig. Vägrar att träffa dig om du går till vårdcentralen!

22 feb, 2023

Hur ska en äldre människa komma fram till er om de inte har data och bankid. Katastrofalt. När de ringer till er blir de bara hänvisade till att boka på 1177.De får åka till er för att få recept utskrivit. Vilket inte görs. Andra gången de åker dit då erkänner ni iallafall att ni glömt att be läkaren att skriva receptet. Hur tänker ni. Gamla o sjuka. Va tror ni att de vill komma i kontakt med er för. Är dom friska så kommer dom ju inte till er. DOM ÄR JU SJUKA O BEHÖVER HJÄLP. Inte att ni ska hänvisa de till den digitala världen. Skäms på er.

30 dec, 2022

Vid flera läkarbesök på Särö VC har jag blivit bemött på ett otroligt förnedrande sätt. Jag känner aldrig att de faktiskt lyssnar, utan redan har bestämt sig innan för vad jag vill och hur de ska svara. Alla lyder verksamhetschefen minsta vink. De uttrycker sig nedvärderande och verkar inte vilja förstå eller hjälpa. De vill inte samverka kring min vård. De har gjort sig en uppfattning om vem jag är och vad jag vill utifrån min vårdhistoria från psykiatriska öppenvården. Är otroligt besviken på bristen av hjälp jag fått från läkarna på Särö VC. Sjukgymnasten däremot har varit bra.

23 okt, 2020

Besök hos Dr Henrik Mycket välbemött med hög närvarande Blir listning här🍀🌸🌼

14 maj, 2019

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Särö har fått i Nationella Patientenkäten.

Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin, Vårdcentral (BT)