Garnis Rehabcenter mottagningen Boden, Närsjukvård

Om Garnis Rehabcenter mottagningen Boden, Närsjukvård

Garnis Rehabcenter ingår i Kompetenscentrum Rehabilitering, Länsspecialitetén Rehabiliteringsmedicin. Enheten har länsuppdrag för rehabilitering av personer med neurologisk sjukdom/skada och personer med långvarig smärta. Personer som uppfyller kriterier för rehabilitering på specialistnivå kan remitteras till Garnis Rehabcenter för:• Smärtrehabilitering $• Neurologisk rehabilitering $• Individuellt rehabiliteringsprogram för personer med neurologisk diagnos$• Kognitiv rehabilitering för personer med kognitiv problematik och neurologisk diagnos eller sjukdom/skada $• Rullstolsskola De som remitteras till enheten måste kunna klara sig själva under rehabiliteringsperioden dygnet runt eftersom omvårdnadspersonal inte finns.$Patienter med behov av extra resurser och stöd i personlig ADL måste ha med sig personlig assistent eller anhörig. Garnis Rehabcenters kan erbjuda patienthotellsboende under rehabiliteringsperioden.

0921 - 671 80 Växelnummer
Garnis Rehabcenter, Intendenturvägen 11, Boden - visa på karta