Akutmottagningen Oskarshamn

Om Akutmottagningen Oskarshamn

Om du blir sjuk under dagtid vardagar vänd dig i första hand till 1177, i andra hand till din hälsocentral eller privata allmänläkarmottagning för bedömning till rätt vårdnivå.

Under kvällstid, helger och nätter finns det öppna jourmottagningar på flera orter i länet. Ring sjukvårdsrådgivningen 1177 så får du hjälp att komma rätt. Blir du allvarligt akut sjuk eller vid svårt olycksfall ring 112.

Akutmottagningen är öppen dygnet runt, årets alla dagar. Patienterna bedöms och prioriteras av erfarna sjuksköterskor. Utifrån den bedömning som görs kan patienten bli hänvisad antingen till hälsocentral, jourcentral eller Akutmottagningens läkare. Ibland hänvisar vi vidare till sjukhuset i Kalmar eller Västervik.

Du bör i möjligaste mån ringa sjukvårdsrådgivningen, telefon 1177 för råd och hänvisning.

Rösvägen 1, 572 51 Oskarshamn - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård