Medicinavdelning 40 Oskarshamn

Om Medicinavdelning 40 Oskarshamn

Vi vårdar och behandlar dig som har fått en stroke eller en transitoriska ischemisk attack (TIA), vilket är en störning i hjärnans blodcirkulation som går över. Vi vårdar även dig som behöver geriatrisk vård.

Vi arbetar i team, vilket innebär att du kommer att få träffa flera av oss när du är här. Eftersom vi jobbar i ett team kommer de som du träffar ha en god kännedom om ditt tillstånd, vilket gör att vi kan ta ett helhetsgrepp kring din behandling och att du kan känna dig trygg under behandlingen.

När du som strokepatient har varit utskriven en vecka, ringer vi upp dig för att fråga dig hur fungerar hemma med mediciner och eventuell rehabilitering. Vid detta tillfälle får du också möjlighet att ställa frågor om din vård.

Rösvägen 1, 572 51 Oskarshamn - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt