Blå Kustens hälsocentral

Blå Kustens hälsocentral

, Oskarshamn

Rösvägen 1, Oskarshamn, 57228

Du hittar oss på plan 6, Oskarshamns sjukhus. Vi är en av länets landstingsdrivna hälsocentraler och har en personal på ungefär 25 personer som arbetar med ca 8045 listade patienter. Hos oss arbetar fyra läkare med specialistkompetens i bl.a. allmän medicin. I perioder har vi även utbildningsläkare. Utöver läkar- och distriktssköterskemottagning finns specialistsköterskemottagningar inom astma/KOL, blodtryck, inkontinens, livsstil, demens, tobak, diabetes och vaccination. Vi har även en rehabkoordinator. Vi har undersköterskor som bl.a. sköter provtagningen och medicinska sekreterare som ansvarar för dokumentation och reception. Det finns även en primärvårdspsykolog på hälsocentralen. Vi ger dig en trygg vård med hög kvalitet. Vi välkomnar alla, gammal som ung. Vi är HBTQ-diplomerade. Vi vill att du ska vara nöjd med ditt besök, därför är kvalitet och ett gott bemötande viktigt för oss. Välkommen till oss! Basenhetschef Anna Dahl

Informationen uppdaterades 09:17 - 21 mar, 2024

6 aug, 2019

29 okt, 2018

Bästa vårdcentralen.Trevlig personal.

13 jul, 2017

Det är den piggaste, gladaste och vänligaste vårdinrättning man kan tänka sig! Snabbt och bra kommer man dit, Förnämligt mottagande. Gedigen dialog.

24 nov, 2015

Bästa hälsocentral. Trevlig personal och bra bemötande. 10 hjärtan till personalen.

26 jun, 2015

Bästa vårdcentralen jag haft kontakt med.

Här kan du se omdömen som Blå Kustens hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Psykologverksamhet, vuxna, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård, Minnesmottagning, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Vaccinationsverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin