Första linjen unga norra

Sunne

Till oss kan du vända dig med frågor om du är deppig och mår dåligt, känner dig orolig eller rastlös, har svårt att koncentrera dig, ofta hamnar i bråk med kompisar eller föräldrar, skadar dig själv, är eller har varit utsatt för våld, dricker mycket alkohol eller har börjat använda droger eller bara behöver någon att prata med. Hos oss kan du och dina närstående få råd, stöd och behandling.

Alla som arbetar här har tystnadsplikt.

Vi finns för dig som bor eller studerar i Hagfors, Munkfors, Sunne eller Torsby.

Det finns flera olika sätt att kontakta oss, du kan ringa eller lämna meddelande på röstbrevlåda på telefonnummer 0563-476 49. Sms:a på 072-716 58 28 – lämna namn och information om hur vi får kontakt med dig.

Ibland kan det vara svårt att förklara sina funderingar eller vad man vill ha hjälp med. Då kan du be någon annan att ta kontakt med oss, till exempel skolkurator, ungdomsmottagning, föräldrar eller en kompis. Du kan få rådgivning via telefon eller boka in ett möte där vi träffas och pratar.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0563 - 476 49
Zandergatan 1 - visa på karta

Allmänpsykiatri, vuxna, Familjebehandlingsverksamhet, Psykiatri, barn och ungdom, Psykolog, Psykoterapeut