3.25
Öppet, idag till 16:00

Ögoncentrum Sundsvall-Härnösand

Lasarettsvägen 21, Hiss 2, våning 7, Sundsvall

Ögoncentrum Sundsvall-Härnösand

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Specialistvården ansvarar för den specialiserade vården i länet. Förvaltningen är organiserad i ett antal länsverksamheter utifrån olika medicinska specialiteter. Våra sjukhusorter är Sundsvall-Härnösand, Sollefteå och Örnsköldsvik. Länsverksamhet Ögon bedriver specialiserad ögonsjukvård för länets invånare. Vårt uppdrag är att utreda, behandla och operera sjukdomar i och kring ögat. Verksamheten har ingen egen vårdavdelning utan bygger i princip helt på mottagningsbaserat arbete. Vi är ungefär 80 medarbetare där flera yrkeskategorier arbetar nära tillsammans med patienten i centrum. Årligen genomförs cirka 50000 mottagningsbesök och 4000 operationer.

Informationen uppdaterades 09:04 - 27 feb, 2021

3.25 / 5

8 nov, 2020 Carro C. skrev:

13 aug, 2014 Fredrik skrev:

Vart väl mottagen gick snabbt och smidigt

Måndag - Torsdag : 07:45 - 16:00 Fre 07:45-11:15
Måndag - Torsdag : 13:00 - 15:00 Operation