Mammografi Sundsvall

Sundsvall

Mammografiverksamheten ansvarar för hälsokontroll med mammografi där kvinnor i åldrarna 40-74 år kallas vartannat år.

Mammografiverksamheten ansvarar även för remisspatienter inom länet.

Undersökningen utförs dels vid mottagningen på Sundsvalls sjukhus och dels i två mammografivagnar som cirkulerar i länet.

Målet med verksamheten är att upptäcka kvinnans bröstcancer i tidigt skede medan den är så liten som möjligt. Tidig upptäckt av bröstcancer är viktig, eftersom detta räddar liv och dessutom minskar kvinnans lidande.

Undersök dig själv en gång i månaden och om du hittar en ny knöl eller om du upptäcker en ny tillkommen indragning, sök läkare hos din hälso-, vårdcentral.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 060 - 18 27 00 Växelnummer 060 - 18 10 00