Barn- och ungdomsmottagning Sundsvall

Om Barn- och ungdomsmottagning Sundsvall

Barn och ungdomar som ännu inte fyllt 18 år och har svårare medicinska problem kan få tid hos läkare eller hos sjuksköterska hos oss. Till vår jourmottagningen kommer barn och ungdomar som är akut sjuka och inte hanteras av primärvården. Den planerade verksamheten består av både läkar- och sjuksköterskebesök. $Om det hänt en olycka som gett sårskada eller benbrott hänvisar vi till akutmottagningen.Telefonrådgivningen bemannas av erfarna barnsjuksköterskor som ger råd om egenvård samt hänvisning till rätt vårdnivå.Mottagningen är en del av Länsverksamhet Barn- och ungdomsmedicin.

Lasarettsvägen 21, Sundsvall - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 11:00 Dietist
  • Måndag - Fredag 08:00 - 14:00 Uppringning
Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Allergologi, barn och ungdom, Kardiologi, barn och ungdom, Medicin, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom, Onkologi, barn och ungdom

Barn- och ungdomsmottagning Sundsvall