Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

Sundbyberg

Välkommen till oss i Sundbyberg, här har vi funnits sedan 1976!

All erfarenhet som byggts upp under dessa år i kombination med fortsatt fortbildning och höga interna kvalitetskrav är något som vi tror hjälper dig som patient. För oss är det också viktigt att du snabbt ska bli omhändertagen, du ska inte behöva vänta på en tid för behandling.

På kliniken får du hjälp med ditt ryggskott eller din nackspärr, blir kvitt din ischias, tennisarm och andra muskelproblem och vi hjälper dig gärna med ett personligt träningsprogram.

Vi ger dig en välbehövlig massage efter hårt arbete eller träning eller så vill du bara få en stunds avkoppling.

Vi har mer än 40 års erfarenhet tillsammans, det är din kvalitétsgaranti och du kan känna dig trygg på att du får bästa möjliga behandling!

Företagshälsovård

Även företagshälsovård: personalen erbjuds inte bara massage utan en genomgång av fysik, livsstil och ergonomisk status med personliga råd och motivation.

Välkommen att boka tid hos oss!

Informationen uppdaterades 18 september 2014 av Vården.se

Johanna
0702-82 87 86
Visa telefonnummer

Trädgårdsgatan 26, Sundbyberg - visa på karta

• Fredag 08:00 - 16:00 Akuta kvälls och helgtider enligt överenskommelse.

Behandlingar hos Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik

• Naprapatbehandling

590 kr 40 minuters behandling

När ska du vända dig till en naprapat? Naprapati är en behandlingsform med stor bredd och kan hjälpa dig med en rad olika besvär. Det är ... Läs mer

• Massage

590 kr 690 kr för 55 minuter

Massage kan vara en bra behandlingsmetod om man har värk eller spänningar. Under behandlingen används tryck och knådningar för att lösa upp ... Läs mer

• WellnessProfile

690 kr

WellnessProfile är ett verktyg där du tillsammans med en testledare på ett kul, intressant och enkelt sätt testar dig. Du mäter din hälsa, a... Läs mer

• Nackspärr

590 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Tennisarmbåge

590 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

• Lennart Hägglund

Min examen tog jag 1976 och sedan dess har jag varit verksam inom naprapatin och mottagningen grundades av mig.

Jag har en bakgrund inom idrotten och har gått en rad olika tränarutbildningar, framförallt inom friidrotten.

Utbildningar

• Scientific Core Conditioning
    • Scientific Back training
    • Advanced Swiss ball Training for Rehabilitation
    • Redcord Training

Jag anpassar alltid behandlingen till dina individuella behov. Vid behov använder jag hjälpmedel som ultraljud, laser, elektrisk nervstimulering och träningsredskap i vårt angränsande träningsrum.

• Johanna Tell

Efter att ha gjort värnplikten sökte jag naprapat för en whiplashskada som jag haft i flera år och som besvärat mig under värnplikten. Efter två behandlingar hos naprapat blev jag besvärsfri. Det är orsaken till att jag blev intresserad att studera till naprapat.

Under utbildningen gjorde jag min praktik på Sundbybergs Naprapat & Ryggklinik varför det blev naturligt att som nyexaminerad fortsätta på mottagningen.

Precis som Lennart kan jag hjälpa till med en rad olika besvär, hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar.

Utbildningar

• Skridskoledare, Svenska Konståkningsförbundet 2001
    • Studentexamen, Tv-Estetiska, Täby Enskilda Gymnasium 2002-2005
    • Ledningssystemsplutonbefäl, Svenska flottan, Karlskrona 2006-2007
    • Ledarskapsutbildning, Svenska flottan, Karlskrona 2007
    • Kustskepparexamen III, Svenska flottan, Karlskrona 2007
    • Naprapat, Naprapathögskolan 2008-2012

Jag håller mig till uttrycket: Alla kan, om de vill! Det gäller alla patienter jag har. Att undersöka och ställa en diagnos för att sen behandla och/eller träna patienten för att komma till bästa resultat är för mig en självklarhet och med patientens vilja till förändring kommer vi långt!

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd