• 0589-123 80

Järntorget 12A - Visa på karta

Logo Friskvårdspoolen Arboga

Om Friskvårdspoolen Arboga

Friskvårdspoolen AB är det personliga företaget med de flexibla lösningarna som jobbar för ett friskare och rörligare Sverige. Visionen är att skapa långsiktiga samarbeten och relationer med företag samt privatpersoner.

Friskvårdspoolen AB ägs av Niklas Borgenäs som är legitimerad naprapat.

Vi besitter lång erfarenhet av att lindra olika smärttillstånd och arbetar bland annat med akupunktur. Om vi inte kan hjälpa dig med dina besvär har vi möjlighet att hjälpa dig vidare till rätt vårdinstans.

Ledorden är helhetssyn, flexibilitet och motivation.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 02 augusti 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Friskvårdspoolen Arboga

Akupunkturbehandling hos Friskvårdspoolen Arboga

Akupunktur är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta eller ohälsa fö...

Massagebehandling hos Friskvårdspoolen Arboga

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle...

Naprapatbehandling hos Friskvårdspoolen Arboga

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Nackspärr hos Friskvårdspoolen Arboga

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Hälsporre hos Friskvårdspoolen Arboga

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

Tennisarmbåge hos Friskvårdspoolen Arboga

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Karta - Järntorget 12A

Friskvårdspoolen Arboga

16:28 - 19 nov, 2019 skrev:

Rekommenderar varmt naprapat Niklas Borgenäs. Mycket kunnig naprapat med helhetssyn, nyfikenheten, engagemang och ödmjukhet.
Har hjälpt mig så många gånger med onda knän, höfter, rygg, stel nacke mm.

23:04 - 15 feb, 2019 skrev:

Niklas har hjälpt mig fldra gånger nör jag haft ryggskott och nerver i kläm när vårdcentralen inte kunde hitta något fel. Professionell!

11:36 - 28 aug, 2018

20:12 - 02 maj, 2018

21:53 - 18 apr, 2018

16:41 - 14 feb, 2018 skrev:

Rekommenderar, Niklas KAN!

4,2

22:03 - 07 feb, 2018 skrev:

Niklas är mycket professionell och med en hög kompetens. Det är alltid trevligt att komma på besök hos honom.

14:56 - 10 mar, 2017

09:41 - 27 jan, 2017

19:40 - 01 jul, 2016

12:55 - 19 apr, 2016

16:57 - 10 sep, 2015 skrev:

Niklas har ett professionellt bemötande och mycket hög kompetens inom sitt yrke! Är så innerligt glad att han är verksam i Arboga! Tack!

12:06 - 30 jul, 2015 skrev:

Har fått mina problem med rygg, nacke, axlar och spända muskler lösta av Niklas. Han är verkligen professionell och vet vad han gör. Mina spända muskler har fått mjukhet genom ett enkelt nålstick.
Är så tacksam för din hjälp!

16:25 - 04 mar, 2015 skrev:

Jag får alltid ett proffsigt bemötande och jag går därifrån med en rörligare kropp och med mindre smärta.

• Fråga ställd 19:44 30 jul 2019

Hej, jag arbetar som montör vilket innebär att det förekommer många obekväma positioner för kroppen. Jag har börjat att få ont i rygg o leder som armbågar och axlar. Hur vet jag vilken behandling jag bör välja? MVH

Hej Cesar,

För att kunna svara på det behöver man först underska vad det är som orsakar dina besvär.
    Detta görs under det första besöket då vi även behandlar dem saker som vi kan hjälpa dig med på bästa sätt.

Niklas

• Fråga ställd 21:08 05 mar 2017

Hej! Jag har fått riktigt ont i axeln när jag lyfter armen utåt så smärtar det precis under själva axeln utåt och bakåt i axeln hjälper inte med värktabletter, bör jag vända mig till dig eller en sjukgymnast?

Hej Sabina,
    Jag kan absolut titta på det om du vill.
    Slå en signal eller maila mig.
    070-6677645
    niklas@friskvardspoolen.se

Niklas

• Fråga ställd 11:08 09 jul 2015

Hej! Har de senaste veckorna börjat jogga lite smått efter ett ganska långt uppehåll från all träning. Och har nu fått så väldigt ont på utsidan av en höft, precis vid höftbenet. Försöker stretcha lårmuskel, sätesmuskel och höft, men problemet kvartstår. Kan det vara problem som kommer från ryggen (där jag har problem med "låsningar" i bröstryggen) eller är det troligtvis bara överansträngning (ovana av att träna igen)?

Hej Petronella.
    Det kan vara besvär från både att du är ovan att träna och låsningar i din rygg.
    Men känner du dig begränsad så kan vi ta en titt på dig och se vad det kan vara som påverkar dig?
    Slå en signal eller boka tid så kan vi talas vid.
    Niklas Borgenäs

• Fråga ställd 08:20 14 okt 2014

Hej. Jag har under ca 5 mån haft problem med käken både vad det gäller att gapa, tugga och jag har ibland sprängvärk i örat o neråt mot halsen. Tandläkaren tror att jag pressar tänder. Är det något som ni kan behandla eller ska jag satsa på bettskena?

Hej Yvonne,

Visst behandlar vi sådana besvär. Att pressa tänder kan medföra olika besvär såsom du beskriver.
    Vad har du för telenummer?
    Eller så kan du gå in på vår hemsida och boka en tid därifrån.
    www.friskvardspoolen.se eller ringa oss.

Niklas Borgenäs