Vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning Strömstad, Strömstad

Om Vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning Strömstad, Strömstad

Enheten består av en allmänpsykiatrisk mottagning (tidsbeställning och akut), två dagsjukvårdar och ett mobilt akutteam. Upptagningsområdet är Strömstads och Tanums kommuner.
Vårt uppdrag är att ge planerad vård och behandling, ta emot akuta besök eller göra akuta hembesök hos personer med allvarlig psykisk sjukdom och svårigheter som inte kan behandlas inom primärvården. Detta gäller t ex psykotisk eller bipolär sjukdom, djupgående depressioner, posttraumatisk stressyndrom (PTSD). överdeterminerad (ej naturligt övergående) krisreaktion, tvångstankar/handlingar och andra svårartade ångesttillstånd. Behandlingens inriktning är i huvudsak medicinsk och psykosocial/psykoterapeutisk.
Personalen utgörs av läkare, sjuksköterskor, mentalskötare, psykologer, kuratorer, arbetsterapeut, sjukgymnast och sekreterare.

Västra Hamngatan 10 - 12, 452 83, Strömstad - visa på karta
Allmänpsykiatri, vuxna