Arbetsterapimottagningen Piteå sjukhus, Piteå

Om Arbetsterapimottagningen Piteå sjukhus, Piteå

Arbetsterapins uppgift är att utreda och rehabilitera människor som på grund av olycka, sjukdom eller annat funktionshinder har svårigheter att klara sina dagliga sysslor. Arbetsterapeuten utreder individens fysiska, psykiska och sociala funktioner, färdigheter och förmågor.$$Åtgärderna är individ- och/eller miljöinriktade och avser aktivitetsområdena personlig vård, boende, arbete samt fritid. Målsättningen för arbetsterapi är att öka livstillfredsställelsen genom att tillvarata individens egna förmågor eller kompensera förlusten av förmåga samt ha ett helhetsperspektiv och fungera som en länk mellan sjukdom och vardagens aktiva liv.

Lasarettsvägen 14, 941 40 Piteå - visa på karta
Arbetsterapeut