Avd 2A Stroke Piteå sjukhus, Piteå

Om Avd 2A Stroke Piteå sjukhus, Piteå

Strokeenheten i Piteå har 18 vårdplatser. Patienter med stroke eller TIA vårdas alltid på strokeenheten. Även patienter med andra diagnoser vårdas på avdelningen, eftersom den ingår i en gemensam omvårdnadsenhet inom Medicin- och rehabiliteringskliniken. Strokeenheten arbetar i team med sjuksköterska, undersköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut, logoped, kurator, dietist och läkare, som tillsammans med patienten utformar en rehabiliteringsplan för vårdtiden. Vårdpersonalen på avdelningen arbetar enligt parvårdsmodellen dagtid måndag till fredag. Det innebär att en sjuksköterska och en undersköterska tillsammans har omvårdnadsansvaret för fyra till fem patienter. Vi arbetar utifrån en etisk värdegrund och ett av våra mål är att patienterna ska känna sig delaktiga i vården och rehabiliteringen. Vi arbetar också med att göra vårdtiden så effektiv och säker som möjligt.

Lasarettsvägen 14, 941 40 Piteå - visa på karta
  • Måndag - Söndag 13:00 - 19:00