Fysioterapimottagningen Piteå sjukhus, Piteå

Om Fysioterapimottagningen Piteå sjukhus, Piteå

Specialistsjukvårdens sjukgymnaster ansvarar för patienter som är inneliggande på sjukhusets avdelningar. Vid sjukhuset bedrivs vård inom områderna intensivvård, internmedicin/palliation, ortopedi, neurologi/stroke och rehabilitering.Sjukgymnastik som yrkesverksamhet innebär att förebygga, undersöka och behandla funktionsstörningar som begränsar eller hotar att begränsa människans rörelseförmåga.Med patienten som aktiv samarbetspartner syftar åtgärder, behandlingar och pedagogiska insatser till att göra denne medveten om sina kroppsliga resurser och därigenom förbättra möjligheterna att klara det dagliga livets krav.Sjukgymnasten har ett självständigt ansvar för bedömning, val av åtgärder, genomförande av behandling och utvärdering.

0911 - 752 04 Växelnummer
Lasarettsvägen 14, 941 40 Piteå - visa på karta