Öppenvårdsrehabilitering Piteå sjukhus, Piteå

Öppenvårdsrehabilitering Piteå sjukhus

, Piteå

Lasarettsvägen 14, 941 50 Piteå, 94128 Piteå

Vi riktar oss till personer med ett mer omfattande rehabiliteringsbehov och som behöver teaminriktad rehabilitering på nivå 2. Rehabiliteringen läggs upp individuellt och efter patientens behov och förutsättningar, egen målsättning och teamets bedömning. Vi arbetar i team. Patienten bor hemma eller i kommunalt boende och dagpendlar till verksamheten. Sjukhushotellet kan utnyttjas för långväga gäster. För ytterligare information kontaktas vi, telefon 0911-753 80
Öppenvårdsrehabiliteringen riktar sig i första hand till personer som, på grund av sjukdom eller skada, har måttliga eller stora aktivitets- och delaktighetsbegränsningar. Det kan vara personer med sammansatta, långvariga och ibland återkommande rehabiliteringsbehov, efter bland annat stroke och andra neurologiska sjukdomar, reumatologiska sjukdomar samt ortopediska åkommor. I teamet ingår : Patienten och ev närstående samt följande yrkeskategorier: Rehabassistent Arbetsterapeut Fysioterapeut Dietist, Logoped och Kurator finns att tillgå

Informationen uppdaterades 12:19 - 16 dec, 2022

Sjukhus (BT), Rehabiliteringsmedicin