Storumans sjukstuga hälsocentral

Storumans sjukstuga hälsocentral

, Storuman

Backvägen 2, 923 32 Storuman, 92332

Storuman och Tärnaby sjukstuga ingår i samma basenhet och är beläget i södra Lappland, 13 mil ifrån varandra. Närmaste lasarett är Lycksele och dit är det 10 mil. Där finns länets ambulanshelikopter stationerad. Våra sjukstugor fungerar som välutrustade mini-sjukhus med tillgång till akutvårdsplatser, röntgen, ambulansverksamhet och laboratorium. Vårt telemedicinska användande är väl utvecklat, så även röntgen som är helt digitaliserad. Här hittar du också ST-block med inriktning mot glesbygdsmedicin, ett område som är högprioriterat och ett spännande utvecklingsarbete pågår.
Vi bedriver akutsjukvård såväl som sedvanligt distriktsläkararbete och har ett väl utvecklat samarbete med kommunen. Vi är en hbtq-diplomerad verksamhet. Hbtq-diplomering innebär att vår personal fått kunskap om hbtq-personers livsvillkor samt hur normer kring kön och sexualitet påverkar hälsa och bemötande. Längst ner på sidan under rubriken Läs mer finns mer information om Region Västerbottens hbtq-diplomerade verksamheter. Vi erbjuder ett väl fungerande personalteam med hög kompetens som alltid sätter dig och din hälsa i fokus. Du får ett engagerat omhändertagande och gott bemötande. Hos oss kan du få hjälp med de flesta sjukdomstillstånd samt råd och stöd för att själv förbättra din hälsa. Speciella tider finns avsatta för akuta besök. För kontakt och mer information, se vårt utbud.

Informationen uppdaterades 07:30 - 12 mar, 2024

9 jan, 2024

Ovärdigt att söka vård, obefintlig service, stsfettläkare som inte bryr sig alls. Undvik Storuman sjukstuga!!!

30 jul, 2016

16 dec, 2015

Fantastiskt bemötande den 15/7-15 då vi fick komma in akut och bli omhändertagna på allra bästa sätt!

Här kan du se omdömen som Storumans sjukstuga hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Besökstider

Måndag - Söndag:10:00 - 19:00

Vårdcentral (BT), Sjukgymnastik/Fysioterapi, Arbetsterapi, Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Artrosskola, Barnmorskemottagning, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC