Storumans sjukstuga hälsocentral

Om Storumans sjukstuga hälsocentral

Storuman och Tärnaby sjukstuga ingår i samma basenhet och är beläget i södra Lappland, 13 mil ifrån varandra. Närmaste lasarett är Lycksele och dit är det 10 mil. Där finns länets ambulanshelikopter stationerad.

Våra sjukstugor fungerar som välutrustade ”mini-sjukhus” med tillgång till akutvårdsplatser, röntgen, ambulansverksamhet och laboratorium. Vårt telemedicinska användande är väl utvecklat, så även röntgen som är helt digitaliserad. Här hittar du också ST-block med inriktning mot glesbygdsmedicin, ett område som är högprioriterat och ett spännande utvecklingsarbete pågår.

Lista dig hos Storumans sjukstuga hälsocentral

Backvägen 2, Storuman - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Läkarmottagning
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Akutmottagning
  • Måndag - Söndag 10:00 - 19:00
Artrosskola, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Vaccinationsverksamhet

Storumans sjukstuga hälsocentral

3,0

11:25 - 30 jul, 2016

1,2

18:50 - 16 dec, 2015 skrev:

Fantastiskt bemötande den 15/7-15 då vi fick komma in akut och bli omhändertagna på allra bästa sätt!