Storumans sjukstuga hälsocentral

Storuman

Storuman och Tärnaby sjukstuga ingår i samma basenhet och är beläget i södra Lappland, 13 mil ifrån varandra. Närmaste lasarett är Lycksele och dit är det 10 mil. Där finns länets ambulanshelikopter stationerad.

Våra sjukstugor fungerar som välutrustade ”mini-sjukhus” med tillgång till akutvårdsplatser, röntgen, ambulansverksamhet och laboratorium. Vårt telemedicinska användande är väl utvecklat, så även röntgen som är helt digitaliserad. Här hittar du också ST-block med inriktning mot glesbygdsmedicin, ett område som är högprioriterat och ett spännande utvecklingsarbete pågår.

Lista dig hos Storumans sjukstuga hälsocentral

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 090 - 785 44 73 Växelnummer 090 - 785 00 00
Backvägen 2 - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Läkarmottagning
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Akutmottagning
Drop-in
  • Måndag - Torsdag 09:00 - 11:00 Waran provtag.
  • Måndag - Söndag 10:00 - 19:00

Allmänmedicin, Arbetsterapeut, Barnavårdscentral / BVC, Barnmorska, Distriktssköterskeverksamhet, Sjukgymnast, Vaccinationsverksamhet

3,0

• 11:25 - 30 jul, 2016

1,2

• 18:50 - 16 dec, 2015 skrev:

Fantastiskt bemötande den 15/7-15 då vi fick komma in akut och bli omhändertagna på allra bästa sätt!