Joint Academy

Behandla artros och ländryggssmärta via mobilen hos Joint Academy!

Joint Academy är en digital behandling för knä- och höftledsartros och ländryggssmärta. Med vår app i mobilen får du enkla övningar att utföra hemma när det passar dig, samt interaktiv utbildning. Du har även tillgång till en personlig fysioterapeut från dag ett som kan ställa diagnos direkt i appen och som följer dig genom hela behandlingen. Vi samarbetar med flera olika aktörer och erbjuder dig professionell hjälp – var du än befinner dig.

Patientavgiften är 0 kronor. Behandlingen ingår i primärvården.

Så fungerar en behandling via Joint Academy

Det är smidigt och enkelt att använda Joint Academy: klicka på boknings-knappen och fyll i ditt mobilnummer, så får du en länk där du kan enkelt kan ladda ner vår app. När du har laddat ner appen till din mobiltelefon följer du tre enkla steg:

1. Svara på frågor om din hälsa och dina besvär.
  2. En av våra fysioterapeuter kontaktar dig via telefon och gör en första bedömning utifrån ert samtal och svaren du angett.
  3. Du får tillgång till en individuell behandlingsplan med övningar som är anpassade efter dig och dina förutsättningar.

Varför ska du välja Joint Academy?

Vi på Joint Academy erbjuder dig enkla övningar som tar 5-10 minuter om dagen att utföra. Övningarna kan du göra hemma när det passar dig och kräver ingen utrustning. Efter varje pass får du utvärdera hur övningarna har fungerat. Nästkommande övningar anpassas utifrån din utvärdering. En gång i veckan följer din fysioterapeut upp hur det har gått och justerar behandlingen utifrån dina behov.

Joint Academy passar för dig som:

• Har artros i knä eller höft, eller ländryggssmärta
  • Vill få behandling med fysioterapi
  • Vill ha stöttning och hjälp av en fysioterapeut
  • Vill få behandling direkt – utan väntetid

Minska din smärta med vår digitala artrosbehandling

Joint Academy är en kliniskt beprövad behandling. Enligt forskning och studier kan man se att patienter som använder Joint Academy får minskad ledsmärta, förändrad inställning till operation och minskar intaget av smärtstillande läkemedel.

• 85% av våra patienter minskar sin ledsmärta
  • 54% av våra patienter ändrar sin inställning till operation
  • 42% av våra patienter slutar ta smärtstillande läkemedel

Prova Joint Academy du också! Ladda ner vår app redan idag genom att klicka på Boka nu!

Informationen uppdaterades 10:10 - 7 sep, 2023

26 apr, 2021