Öppet måndag från 08:00

Logopedmottagning Kungsholmen, Stiftelsen Stockholms Sjukhem

Mariebergsgatan 22,STOCKHOLM

Logopedmottagning Kungsholmen, Stiftelsen Stockholms Sjukhem

Välkommen till Logopedmottagning Kungsholmen Vi genomför utredning, diagnostisering och behandling av tal-, språk- och sväljningssvårigheter som orsakats av neurologisk sjukdom eller skada. Behandlingen sker individuellt och är utformad efter dina behov. Vid behov förskriver vi hjälpmedel samt ger rådgivning, handledning till anhöriga och/eller personal. Vi är LSVT-certifierade och erbjuder LSVT LOUD behandling som är en intensiv forskningsbaserad behandling vid tal-/röstpåverkan till följd av Parkinsons sjukdom. Besök sker på mottagning. Vid behov kan hembesök göras. Vi erbjuder även digitala vårdmöten som komplement till fysiska möten. Hit kommer du på remiss från läkare eller logoped. När remissen kommit till oss, kontaktar vid dig. På mottagningen arbetar legitimerade logopeder med mångårig erfarenhet av neurologisk rehabilitering.

Informationen uppdaterades 09:13 - 18 feb, 2021