Valhallavägen 91, Hus C

Hälsokontroll Stor

Hälsokontroll Bas

Graviditetstest

Prostatatest

Välkommen till Svensk Provtagning på Valhallavägen!

Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen driver en digital hälsotjänst där du boka skräddarsydda hälsokontroller. Det är ett snabbt och bra sätt att snabbt kunna få en indikation på hur dina värden ser ut och om det finns några livsstilsförändringar du borde göra.

Våra digitala hälsokontroller är ett smidigt alternativ. Det enda du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Valhallavägen 91 i Stockholm, allt annat sköts online. Det innebär att du både bokar provtagning och får svar på dina blodprover via nätet. All din hälsodata samlas tillsammans med provsvaren i din digitala journal, komplett med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Covid-19 Antikroppstest
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- och kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till?

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.

2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i 5 månader.

3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen finns på Valhallavägen 91, Hus C, och drivs av SYNLAB Sophiahemmet.

4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.

5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Boka din hälsoundersökning hos Svensk Provtagning Stockholm Valhallavägen i dag!

Informationen uppdaterades 11:40 - 3 mar, 2023

Lunchstängt 12:00-12:45