Hamngatan 8, Stockholm

Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Välkommen till Synsam Stockholm Norrmalmstorg!

I vår välsorterade butik på Hamngatan 8 i Stockholm kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Stockholm Norrmalmstorg, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Orolig för din ögonhälsa? Gör en ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Stockholm Norrmalmstorg finns här för att hjälpa dig göra en ordentlig ögonhälsoundersökning av dina ögon. Då granskar vi hela ögat för att upptäcka tecken på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna:

• grön starr
  • grå starr
  • åldersförändringar i gula fläcken.

Vi rekommenderar alla över 40 år att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar, för att tidigt upptäcka förändringar i ögat.

Glasögon hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Norrmalmstorg på Hamngatan 8 redan idag!

Informationen uppdaterades 12:10 - 13 dec, 2022

31 jan, 2024

Great service - Professionell

15 dec, 2021

22 feb, 2021

Trevlig och kunnig personal!

Söndag:12:00 - 17:00