Sveavägen 45, Stockholm

Svea Tandläkarpraktik

Välkommen till Svea Tandläkarpraktik!

Svea Tandläkarpraktik ligger i vackra lokaler i hjärtat av Vasastan. Hos oss får du alltid ett personligt bemötande och tandvård av högsta kvalitet. Vi lägger stor vikt vid att du ska känna att du är i goda händer, och även de som känner obehag inför ett tandläkarbesök ska känna sig trygga och avslappnade hos oss.

Vi är flexibla med tider och kan ofta ta emot dig med kort varsel. Välkommen att ringa oss om du har drabbats av akuta besvär och behöver en tid snabbt!

Information med anledning av covid-19

Hälsa och säkerhet är av högsta prioritet på Svea Tandläkarpraktik och hos oss kan du känna dig trygg. Vi följer självklart de nationella riktlinjerna kring smittskydd och Folkhälsomyndighetens rekommendationer. För att minimera smittspridningen har vi dessutom ökat våra hygienrutiner och vidtagit ytterligare åtgärder, bland annat för att undvika trängsel i väntrummet.

Om du upplever symtom som feber, hosta eller andra luftvägsbesvär, eller om du på något sätt varit utsatt för smitta, ska du inte besöka kliniken! Kontakta oss i så fall, så hjälper vi dig att boka en tid längre fram.

Du får en heltäckande tandvård

Hos oss kan du till exempel få hjälp med:

• Undersökning
  • Rotbehandling
  • Bettskena
  • Tanduttagning
  • Akuttandvård

Längre ner på sidan hittar du lite mer information om ett urval av våra behandlingar.

Tandläkare Csilla Meinhart

Csilla Meinhart, som driver Svea Tandläkarpraktik, är legitimerad tandläkare med en examen från Karolinska Institutet. Hon har bred kompetens och lång erfarenhet och är medlem i både Sveriges Tandläkarförbund och Privattandläkarna. Csilla går kontinuerligt på vidareutbildningar för att få kunskap om nya tekniker och behandlingssätt, allt för att kunna erbjuda dig förstklassig tandvård!

Samarbete med specialister

Svea Tandläkarpraktik är en del av en större gruppraktik som sitter tillsammans på Sveavägen. Vi har ett nära samarbete och kan erbjuda dig den specialistvård som du behöver.

Välkommen att kontakta Svea Tandläkarpraktik. Vi hjälper dig med ett leende!

Informationen uppdaterades 13:21 - 26 jan, 2023

27 sep, 2023

Jag visste inte att det finns tandläkare som man längtar till☺️ …men så är det med Csilla Meinhart: kompetent ut i fingerspetsarna, trevlig, lugn och fokuserad på patientens bästa. Hon får mina allra bästa rekommendationer.

18 aug, 2023

Csilla är en alldeles fantastisk tandläkare och en ljuvlig person. Lugn, betryggande, kunnig och engagerad. Varje besök är ett nöje då man känner sig omhändertagen och välinformerad. Rekommenderar varmt!

12 okt, 2022

Alltid bra, trevligt, bemötande och hög kompetens

29 sep, 2022

Alltid lika proffsigt bemötande och omhändertagande.

29 sep, 2022

Allra bästa rekommendationer. Bra fortlöpande information gör att sittningen alltid känns bra.