UltraGyn Ultraljud Kungsholmen

Sankt Eriksgatan 44, Stockholm - Visa på karta

Logo UltraGyn Ultraljud Kungsholmen

Om UltraGyn Ultraljud Kungsholmen

Välkommen till UltraGyn Ultraljud Kungsholmen!

Vår nya ultraljudsmottagning ligger i samma lokaler som BB-Stockholm Family Kungsholmen. UltraGyn har vårdavtal med Stockholms läns landsting.

Graviditetsultraljud

På vår mottagning utför vi ultraljud vid graviditet samt fosterdiagnostiska prover. Vi är specialutbildade barnmorskor med lång erfarenhet som arbetar för bästa möjliga tillgänglighet och kvalitet tillsammans med vänligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Våra provtagande läkare har utfört ett stort antal prover, vi tror på att erfarenhet är en viktig faktor för säkra provtagningar.

Tillgång till läkare med specialistkunskap i fosterdiagnostik och ultraljud inom 24 timmar. Det gör att en läkare finns tillgänglig att ta emot dig inom 24 timmar, om barnmorskan misstänker något avvikande.

Remiss eller privat?

Alla barnmorskemottagningar och förlossningskliniker i Stockholm kan skicka remiss till UltraGyn för graviditetsultraljud. Men vi gör även privata ultraljud, utan remiss. Då får du själv stå för kostnaden, se prislista nedan:

• Tidigt ultraljud 10v: 650:-
  • Tillväxt tvillingar: 1400:-
  • NIPT inkl ultraljud, remiss samt rådgivning: 5500:-
  • Digitala bilder, alt pappersbilder: 100:-

Har du frågor?

Kontakta våra mottagningar på 08-587 101 99. Telefontid måndag-torsdag 8-15, fredag 8-12. Knappval; Ultraljudsenheten. Vi använder oss av Tele-Q och du blir erbjuden en tid då vi ringer upp dig.

Du kan också kontakta oss via 1177 e-tjänster.
För mer information se respektive mottagning under http://www.praktikertjanst.se/ultragyn

Informationen uppdaterades 23 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen

Ultraljud för gravida hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen i Stockholm

Olika ultraljud och undersökningar Hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen utför vi olika typer av ultraljud och undersökningar under gravidit...

Fosterdiagnostik hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen i Stockholm

Hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen utför vi fosterdiagnostik. Det kan hjälpa blivande föräldrar att ta reda på om det finns avvikelser i ana...

NIPT-test hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen i Stockholm

Hos UltraGyn utför vi testet NIPT (Non-Invasive Prenatal Test). Testet har en stor säkerhet och kan ge besked om eventuella kromosomförändri...

Karta - Sankt Eriksgatan 44, Stockholm

UltraGyn Ultraljud Kungsholmen