Kungsgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Logo Kungstanden

Stockholm

Centralt i Stockholm, på Kungsgatan 29, hittar du Kungstanden. Praktiken har varit i gång i 40 år, nu i ny regi, och fokuserar på ett personligt bemötande, hög kvalitet och modern teknik.

Personligt och tryggt

På Kungstanden vill vi att du ska känna dig väl mottagen och vilja komma tillbaka flera gånger. Du får träffa samma behandlare vid varje besök och har på det sättet möjlighet att bygga upp en relation med ömsesidigt förtroende. Vi har god erfarenhet av att arbeta med tandvårdsrädda patienter och sätter alltid din trygghet först.

Modern teknik och hög kvalitet

Vi på Kungstanden erbjuder dig alltid tandvård av hög kvalitet som du kan känna dig nöjd med. Vi använder oss av den senaste tekniken, som till exempel avancerad lasertandvård och digitala avtryck av tänderna. Vi utvecklar hela tiden vår mottagning, för att du ska få det bästa och senaste som tandvården kan erbjuda.

Specialistområden

Utöver en trygg allmäntandvård är vi även specialiserade inom flera områden. Vi har specialister inom:

• Ortodonti (tandreglering)
  • Endodonti (rotfyllningar)
  • Käkkirurgi

Varmt välkommen till oss på Kungstanden!

Informationen uppdaterades 02 juli 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Kungstanden

Tandläkarundersökning hos Kungstanden i Stockholm

Att göra regelbundna undersökningar av tänderna är viktigt för att upptäcka och åtgärda problem. Vi på Kungstanden kan hjälpa dig! Vad i...

Vad ingår i en tandläkarundersökning?

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren tänderna både manuellt och med hjälp av röntgen, för att upptäcka karies och andra problem, som till exempel tandlossning. Tandläkaren tar även bort tandsten och ger råd om hur du ska sköta dina tänder på bästa sätt.

Regelbundna tandläkarbesök

Hur ofta du går på undersökningar beror på hur mycket problem du har med tänderna, men det är vanligt att gå en gång per år. Hos oss får du träffa samma tandläkare, för ökad trygghet och ett mer personligt bemötande.

Varmt välkommen till oss på Kungstanden!

Tandhygienist hos Kungstanden i Stockholm

Hos Kungstanden kan du får träffa en tandhygienist som hjälper dig att sköta om och rengöra dina tänder, för att motverka framtida problem. ...

Vad kan en tandhygienist hjälpa till med?

Tandhygienisten hjälper dig främst att rengöra dina tänder. De tar bort tandsten och beläggningar och putsar och polerar tänderna. Besöket brukar lämna en ren och fräsch känsla i munnen. Tandhygienisten kan även ge dig tips och råd om hur du ska sköta om din munhälsa, för att undvika framtida problem.

Välkommen till oss på Kungstanden!

Tandreglering hos Kungstanden i Stockholm

Behöver du hjälp med tandreglering? Vi på Kungstanden erbjuder flera olika lösningar, från den diskreta Invisalign till mer traditionella tandställningar.

Varför behöver man tandreglering?

Om dina tänder växer trångt, snett eller påverkar bettet kan någon form av tandreglering vara aktuellt. Det är vanligt att barn och unga behandlas, men även vuxna kan få hjälp med tandreglering. Det är även många som väljer tandreglering av estetiska skäl.

Välkommen att kontakta oss på Kungstanden!

Invisalign hos Kungstanden i Stockholm

Hos Kungstanden kan du får hjälp med Invisalign, en diskret tandställning som passar dig med mindre snedställningar. Vad är Invisalign? ...

Vad är Invisalign?

Invisalign är skräddarsydda tandskenor som kontrollerat förflyttar tänderna till önskad position snabbt, smidigt och estetiskt. Som patient byter du enkelt skena en gång i veckan och går på kontroller hos din Invisalign-behandlare med jämna intervall. Hela behandlingen är datorsimulerad och resultatet ses på förhand, vilket underlättar planeringen och möjliggör ett samarbete mellan behandlare och patient.

Ett unikt system

Invisalign är världens mest avancerade system inom osynlig tandreglering. Inget annat liknande system förlitar sig på data och över 4 miljoner patienters erfarenheter. Det är en behandling som sätter patientens önskemål först för att nå bästa, tänkbara resultat.

Välkommen till oss på Kungstanden!

Digital Smile Design hos Kungstanden i Stockholm

Hos Kungstanden arbetar vi med Digital Smile Design, ett helt unikt koncept inom estetisk tandvård. Vad är Digital Smile Design? Digi...

Vad är Digital Smile Design?

Digital Smile Design är ett digitalt system för estetisk tandvård. Genom att filma och dokumentera dig och dina tänder får man en helhetsbild av ditt ansikte och leende. Utifrån det identifieras problem och man hittar de bästa lösningarna för just dig. Konceptet har en unik helhetsbild av tandvården och ger möjligheter att visulisera hur ditt nya leende kommer att se ut, så att du kan känna dig trygg.

Varmt välkommen att kontakta oss på Kungstanden!

Snarkskena hos Kungstanden i Stockholm

Om du lider av kraftiga snarkningar eller sömnapné (andningsuppehåll) kan en snarkskena vara en bra lösning för dig. Vi på Kungstanden kan hjälpa dig!

Hur kan jag få en snarkskena?

För att ta reda på om du behöver en snarkskena görs först en sömnutredning. Det gör du i första hand via din vårdcentral. När utredningen är gjord kan du komma till oss, som hjälper dig med att få en snarkskena, speciellt anpassad efter dina tänder.

Vi är certifierade av landstinget för att utforma snarkskenor.

Varmt välkommen till Kungstanden!

Martin Lüppert

Martin Lüppert