• 08 - 80 41 10

Segelbåtsvägen 7, Stockholm - Visa på karta

Logo Resultat Naprapat

Stockholm

På Stora Essingen i Stockholm hittar du Resultat Naprapat. Vi har lång erfarenhet i branschen och vet hur det är att dras med smärta och skador. Vi kan hjälpa dig med behandling för att lindra smärtan och återställa kroppen till sitt normala tillstånd igen.

Hos Resultat Naprapat kan du till exempel få hjälp med:

• Ryggsmärtor och ryggskott
  • Tennis- och golfarmbåge
  • Musarm
  • Spänningshuvudvärk
  • Nackspärr
  • Axel- och knäproblem

Helhetssyn på kroppen

Naprapater tar hänsyn till och behandlar hela det neuromuskuloskeletala systemet. Genom att ta hänsyn till muskler, leder och nerver som en helhet kan vi behandla och rehabilitera många olika besvär.

Minska smärta och återskapa funktion

Vårt fokus ligger på att först lindra smärtan och hjälpa kroppen återgå till sitt normala tillstånd. Därefter kan vi hjälpa dig att identifiera bakomliggande orsaker och åtgärda dem för att undvika framtida problem. Ofta ger vi dig individuellt anpassade träningsprogram.

Varmt välkommen att boka en tid hos Resultat Naprapat!

Informationen uppdaterades 01 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Resultat Naprapat

Ryggskott hos Resultat Naprapat i Stockholm

Plötslig ryggsmärta och/eller stelhet kallas ofta för ryggskott. Vad som utlöser smärtan kan variera. Ibland kan det röra sig om ett tungt lyft, men smärtan kan också komma smygande och gradvis bli värre.

Symtom vid ryggskott

Om ryggskottet kommer plötsligt kan smärtan kännas huggande eller skärande. Om det kommer gradvis är smärtan molande och ökar med tiden. Du kan bli stel och få svårt att röra dig och om nerverna påverkas kan smärtan stråla ner i benen.

Hur kan vi hjälpa dig?

En naprapat kan hjälpa dig att lindra smärtan och skynda på läkningsprocessen. Det gör att du kan återgå till dina vanliga aktiviteter snabbare.

Välkommen att boka en tid hos Resultat Naprapat!

Nackspärr hos Resultat Naprapat i Stockholm

Nackspärr kallas det när du drabbas av plötslig smärta och stelhet i nacken. Vi på Resultat Naprapat kan hjälpa dig att lindra smärtan och snabba upp läkningen.

Varför får man nackspärr?

Nackspärr kan ha flera olika orsaker. Det kan till exempel vara att du har suttit i drag så nacken har blivit kall, att du gjort en plötslig rörelse eller att du sovit i fel ställning.

Vad gör jag om jag har fått nackspärr?

Vid nackspärr är det viktigt att du håller nacken varm, till exempel med hjälp av en halsduk eller en varm dusch. Rörelse kan också hjälpa till då det ökar blodcirkulationen, men viss försiktighet är ändå bra. Om smärtan är väldigt plågsam kan du ta receptfria värktabletter för att lindra.

Välkommen till Resultat Naprapat för behandling!

Musarm hos Resultat Naprapat i Stockholm

Vad innebär musarm? Musarm är en term som används för olika besvär i handen och armen som du kan få om du använder datormus mycket. Efter...

Vad innebär musarm?

Musarm är en term som används för olika besvär i handen och armen som du kan få om du använder datormus mycket. Eftersom handen hålls i ett onaturligt läge och gör många små, upprepade rörelser kan muskler, leder och senor bli överbelastade. Hos Resultat Naprapat kan du får hjälp med behandling.

Symtom vid musarm

Om du har musarm kan du få ont i hand, underarm, axel, handled eller armbåge. Ibland kan du få ont i flera av kroppsdelarna samtidigt. Det kan röra sig om smärta, stelhet eller ömhet. Smärtan är molande eller pulserande och det är vanligt med domningar och en känsla av svaghet.

Välkommen till Resultat Naprapat för hjälp med behandling!

Spänningshuvudvärk hos Resultat Naprapat i Stockholm

Vad innebär spänningshuvudvärk? Den vanligaste formen av huvudvärk är spänningshuvudvärk. Det kan beskrivas som en molande smärta som kan...

Vad innebär spänningshuvudvärk?

Den vanligaste formen av huvudvärk är spänningshuvudvärk. Det kan beskrivas som en molande smärta som kan sitta bakom ögonen eller ner i bakhuvudet. Man kan även få ömma punkter i nacke och käkmuskler.

Varför får man spänningshuvudvärk?

Det finns många olika faktorer som kan påverka varför man får spänningshuvudvärk. Några orsaker kan vara stress och oro, sömnbrist och trötthet eller felaktiga arbetsställningar.

Vi kan hjälpa dig

Hos Resultat Naprapat kan du få hjälp med behandling. Vi kan lindra smärtan genom att mjuka upp de stela musklerna. Vi hjälper dig också att hitta det som kan ha orsakat spänningen för att förebygga framtida problem.

Varmt välkommen till Resultat Naprapat!

Tennisarmbåge hos Resultat Naprapat i Stockholm

Hos Resultat Naprapat kan du som lider av tennisarmbåge på hjälp med behandling. Vad är tennisarmbåge? När muskelfästena på armbågens ...

Vad är tennisarmbåge?

När muskelfästena på armbågens utsida blir inflammerade kallas det för tennisarmbåge. Detta leder ofta till smärta i underarmens ovansida och armbågen. Orsaken till tennisarmbåge kan till exempel vara överansträngning i musklerna på grund av ensidiga och upprepade rörelser.

Vi kan hjälpa dig

Det är viktigt att få behandling för tennisarmbåge, för att undvika långvariga besvär. Naprapater kan använda lite olika metoder för behandling och vi tittar alltid på helheten, som till exempel funktion i skuldra och nacke när vi väljer behandling.

Välkommen att boka en tid hos Resultat Naprapat!

Robin Anzengruber

Robin Anzengruber

Leg. naprapat och VD

Mathias Neeraas

Mathias Neeraas

Naprapat med vidareutbildning inom nålbehandling

Karta - Segelbåtsvägen 7, Stockholm

• 21:31 - 07 jun, 2018 skrev:

Har under åren provat på både kilopraktik samt naprapati i olika former på olika kliniker pga att jag har haft fleråriga problem med mina axlar. Vissa har hjälp under en tid men problemen har återkommit, fram tills jag blev tipsad att gå till Robin Anzengruber på Resultat Naprapat. Några behandlingar senare & även genomgång i gymet med övningar för att förebygga återupkomst av mina problem. Nu hela axlar & kan träna på för fullt. 10 av 10