Rösundavägen 4, Saltsjöbaden - Visa på karta

Logo Victoriakliniken

Stockholm

Välkommen till Victoriakliniken!

Vi är ett specialistsjukhus för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi beläget invid strandpromenaden i Saltsjöbaden, endast 15 minuter från Stockholm city. Hos oss erbjuds ett brett utbud av plastikoperationer samt olika hudvårds- och injektionsbehandlingar samt svettbehandlingar.

För oss är ett naturligt resultat viktigt

Vi möter våra patienter i en trygg, varm och harmonisk miljö, där kropp och själ kan vistas utan stress. Vår målsättning är att med hög kompetens, modern teknik och känsla för estetik, alltid nå ett naturligt och proportionerligt resultat.

Alla ingrepp vi utför baserar sig på vår värdegrund och våra garantier. Det skapar nöjda patienter med goda erfarenheter, som återkommer och pratar väl om oss.

ETISKT - Vi opererar patienter med sunda önskemål, som är väl införstådda med ingreppen och vilka resultat de kan förvänta sig.

ESTETISKT - Vi strävar efter att uppnå ett harmoniskt och symmetriskt resultat som är proportionerligt och i balans med varje patients unika mått och anatomiska förutsättningar.

VÄLPLANERAT - Varje operation planeras ytterst noggrant. Smärtlindring, och eftervård skräddarsys för varje ingrepp för att optimera säkerheten.

KOMPETENT - Alla våra operationer genomförs av våra specialistutbildade plastikkirurger enligt fasta, väl beprövade och mycket effektiva, säkra tekniker.

LÅNGVARIG RELATION - När operationen är genomförd påbörjas en skräddarsydd eftervård, med ett antal återbesök. Vår relation avslutas inte när sista stygnet är satt. Tvärtom, då påbörjas den!

Kontakta oss på Victoriakliniken för att boka tid för konsultation!

På Victoriakliniken ingår alltid:

• Övernattning med helpension (vid de operationer där övernattning är motiverad). Vi försöker alltid uppfylla individuella önskemål om mat.
  • Vår unika kapsel- och komplikationsgaranti vid bröstoperationer
  • Garanti på resultatet för alla ingrepp
  • Alla mediciner, före, under och efter operation
  • Specialanpassad BH vid bröstoperationer
  • Fotografering med 3D-kamera, så att du får en bild av slutresultatet, vid bröstoperationer
  • Fria återbesök och extrabesök
  • Fria framtida konsultationer

Varmt välkommen till Victoriakliniken!

Informationen uppdaterades 25 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Victoriakliniken

Bröstförstoring hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

fr. 40 000 kr Pris exklusive moms

Bröstförstoring hos Victoriakliniken Bröstförstoring med implantat är idag ett av de vanligaste estetiska ingreppen hos kvinnor. Varför m...

Bröstförstoring hos Victoriakliniken

Bröstförstoring med implantat är idag ett av de vanligaste estetiska ingreppen hos kvinnor. Varför man väljer att förstora sina bröst är individuellt, men den vanligaste anledningen är att man upplever sina bröst som oproportionerliga eller för små i förhållande till resten av kroppen. Bröstförstoring kan också göras som en rekonstruktion efter en bröstcanceroperation.

Hur går en bröstförstoring till?

Implantaten kan läggas på eller under bröstmuskeln. Snitten läggs i de allra flesta fall i det naturliga vecket under bröstet, en teknik som ger minst komplikationer och risker för patienten. Placeringen gör också att ärren nästintill är omöjliga att se.

Operationen utförs under narkos och du stannar kvar hos oss under natten. Efter operationen kan du vara svullen och känna dig öm, men det brukar avta efter några dagar. Du får med dig smärtstillande mediciner hem och efter tre veckor kommer du till oss för stygnborttagning och kontroll.

Vilken typ av bröstimplantat används på Victoriakliniken?

På Victoriakliniken använder vi oss enbart av formstabila silikonimplantat, så kallade geléhallonimplantat. De består av ett hölje av fast silikonplast fyllt med en fastare formen av silikongel. Formen på implantaten kan vara droppformad eller rund och de har en texturerad yta. Alla implantat vi använder oss av har en livstidsgaranti från tillverkaren och behöver normalt inte bytas ut.

Vi använder implantat från Allergan, Motiva och Mentor.

Utifrån dina specifika egenskaper och önskemål väljs operationsmetod och typ av implantat. Välkommen att boka en konsultation om bröstförstoring hos Victoriakliniken!

fr. 40 000 kr

Näsplastik hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

fr. 25 000 kr Pris exklusive moms

Näsoperation hos Victoriakliniken Näsplastik är ett av de mest efterfrågade ingreppen och kan göras både av estetiska och funktionella sk...

Näsoperation hos Victoriakliniken

Näsplastik är ett av de mest efterfrågade ingreppen och kan göras både av estetiska och funktionella skäl. Varför man väljer att göra operationen är individuellt. Det kan till exempel vara för att:

• Förminska näsan
  • Minska puckeln på näsryggen
  • Räta ut en sned näsa
  • Lyfta/ändra form på nästippen

Vid en konsultation med någon av våra erfarna plastikkirurger går vi noggrant igenom dina önskemål och vad som är möjligt kirurgiskt utifrån dina förutsättningar. På Victoriakliniken anser vi att det är viktigt att du får en näsa som är proportionerlig till ditt ansikte och som ser naturlig ut.

Hur går en näsplastik till hos Victoriakliniken?

Vid en näsoperation förändras näsan genom att de bärande strukturerna, ben och brosk, förminskas eller byggs på. Näsans mjukdelar och huden omformar sig sedan över den nya formen. Det kan ta mellan ett halvt till ett år innan näsan läkt helt och antagit sin nya form.

En näsplastik på Victoriakliniken görs nästan alltid som en öppen näsoperation. Vi anser att den metoden ger den bästa kontrollen under operationen eftersom kirurgen kan se exakt vad hen gör. Med öppen näsplastik får man ett litet ärr under tippen mellan näsborrarna. Efter tre till sex månader är det nästan osynligt eftersom huden i ansiktet läker väldigt bra.

Operationen utförs under narkos och du kan åka hem samma dag eller dagen därpå beroende på omfattningen av ditt ingrepp. Efter operationen är du svullen och kan ha missfärgning runt ögonen, men det avtar efter ett par dagar. Om du har opererat benet på näsan får du bära plastgips en vecka samt tejp ytterligare en vecka. Stygnen tas vanligtvis bort efter sex dagar.

Välkommen att boka en konsultation hos Victoriakliniken!

fr. 25 000 kr

Bukplastik hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

fr. 45 000 kr Pris exklusive moms

Bukplastik är ett stort kirurgiskt ingrepp som förbättrar kroppsformen genom att överskott av hud och fett runt buken tas bort. Bukmuskulaturen stramas också oftast upp.

Operationen utförs på både män och kvinnor. Ofta kombineras en bukplastik med fettsugning av buk, höfter, midja och rygg för att resultatet ska bli symmetriskt runt hela bålen.

På Victoriakliniken utför vi full bukplastik och minibukplastik

Full bukplastik inleds vanligtvis med fettsugning av rygg, midja och buk. Därefter läggs ett snitt i bikinilinjen och bukhuden med fettvävnad lösgörs. Bukmuskeln dras ihop i medellinjen och sedan skärs den överflödiga huden och fettet bort. Ofta görs även en förflyttning av naveln för att skapa ett symmetriskt resultat.

En minibukplastik är ett avsevärt mindre ingrepp och då opereras inte bukmuskulaturen och naveln flyttas inte. Vanligen innebär operationen att en oval hudflik samt underliggande fett och eventuella gamla ärr avlägsnas.

Välkommen att boka tid för konsultation hos Victoriakliniken!

fr. 45 000 kr

Fettsugning hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

fr. 12 000 kr Pris exklusive moms

Fettsugning är idag den vanligaste kosmetiska operationen på kvinnor och män världen över. Varför man väljer att festtsuga sig varierar, men det vanligaste är att man vill bli av med en lokal fettansamling som gör att man upplever en del av kroppen som oproportionerlig. Lokala fettansamlingar beror framför allt på ärftlighet men även kosthållning och motion spelar in.

Vanliga områden som fettsugs är:

• Armar
  • Rygg
  • Buk
  • Midja
  • Höfter
  • Lår
  • Insida knä

Fettsugning ska inte ses som en viktminskningsmetod.

Hur går en fettsugning till på Victoriakliniken?

Operationen utförs under narkos och små snitt görs där ett ”sugrör” förs in. Koksaltlösning sprutas in, som lossar och löser upp fettcellerna. Blandningen sugs sedan ut med hjälp av undertryck. Snitten lämnar mycket små och nästan osynliga ärr. Resultatet av en fettsugning blir bestående förutsatt att du efter operationen sköter kosthållning och motionerar.

Om bara en liten del av kroppen fettsugs kan du gå hem senare samma dag, men vid mer omfattande fettsugning får du stanna kvar en eller två nätter hos oss på Victoriakliniken.

På Victoriakliniken är vi väldigt varliga under alla fettsugningar, vilket gör att blåmärken och svullnad hålls nere, något som påskyndar läkningen.

Välkommen att kontakta Victoriakliniken för att boka en konsultation!

fr. 12 000 kr

Intimkirurgi hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

fr. 12 000 kr Pris exklusive moms

Allt fler väljer idag att genomgå olika intimkirurgiska behandlingar. Vissa vill förminska de inre blygdläpparna för att skapa bättre harmoni i storlek och form. Andra har en fettansamling i venusberget som man vill bli av med.

På Victoriakliniken utför vi följande intimkirurgiska ingrepp:

• Blygdläppsförminskning
  • Fettsugning av yttre blygdläppar
  • Fettransplantation till yttre blygdläppar
  • Klitorislyft
  • Fettsugning av venusberget

Hur går en intimkirurgi till på Victoriakliniken?

Operationen utförs under narkos och beroende på ingreppets omfattning får du gå hem samma dag eller stanna kvar hos oss under natten.

Efter en intimkirurgin är du svullen och öm och detta är som värst under andra till tredje dygnet, därefter avtar smärtan successivt. Du får med dig smärtstillande medicin hem och efter en vecka kommer du på återbesök för kontroll. Stygnen försvinner av sig självt och behöver inte tas bort.

Välkommen att boka tid för konsultation hos Victoriakliniken!

fr. 12 000 kr

Botox hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

fr. 5 000 kr Pris exklusive moms

Injektioner med Botulinumtoxin typ A i form av Botox eller Azzalur, är en mycket vanlig icke-kirurgisk estetisk behandling. Toxinet säljs...

Toxinet säljs under olika namn beroende på tillverkare. På Victoriakliniken använder vi främst Azzalure från Galderma, men Botox från Allergan är kanske mest känt.

Botulinumtoxin typ A är ett muskelavslappnande medel som injiceras i muskler eller huden för att blockera nervimpulserna och på så sätt minska sammandragningarna i dessa muskler.

Vilka användningsområden har Azzalur/Botox?

Medlet används för att ta bort och motverka rynkor i pannan, mellan ögonbrynen och runt ögonen. På Victoriakliniken behandlar vi även spänningshuvudvärk, migrän, överdriven armsvett och tandgnissling med Botulinumtoxin typ A.

Hur går en rynkbehandling med Azzalur/Botox till?

Behandlingen är snabb och tar bara 5-15 minuter. Toxinet sprutas in i små mängder i ansiktsmuskulaturen och gör att musklernas normala rörelser försvagas. Det gör att veck och bekymmersrynkor försvinner.

Resultatet efter en behandling börjar märkas efter ett par dagar och maximal effekt syns efter en månad. Resultatet kvarstår i fyra till sex månader och för att bibehålla effekten bör behandlingen upprepas. Upprepade behandlingar leder till en mer långvarig effekt.

Välkommen att boka en tid för behandling hos Victoriakliniken!

fr. 5 000 kr

Svettbehandling hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Överdriven svettning, eller hyperhidros, kan vara ett svårt handikapp som begränsar och hämmar dig i vardagen. Det påverkar din livskvalitet negativt, framförallt i sociala sammanhang och i arbetslivet.

På Victoriakliniken har vi en svettmottagning där personalen har många års erfarenhet av behandling av svårare svettningar.

Behandlingsmetoder vid överdriven svettning

På Svettmottagningen på Victoriakliniken kan vi erbjuda behandling med miraDry. MiraDry är en maskin som med fokuserade mikrovågor ”dödar” en stor del av svettkörtlarna i armhålorna. Resultatet är bestående och metoden passar för dig som lider av kraftig armsvett. Vi behandlar även svettningar på ryggen med miraDry.

Vid behandling av svåra svettningen på andra delar av kroppen använder vi injektionsbehandlingar med Botulinumtoxin typ A, mer känt som Botox. Då injiceras medlet i huden som påverkar nerverna som styr svettkörtlarna. Resultatet är inte permanent och behandlingen behöver därför upprepas var fjärde till var sjätte månad.

Om din behandling ska utföras med botox har du antingen fått det utskrivet på recept och har det med dig, eller så kan vi ordna det på kliniken.

Noggrann kontroll innan utförd behandling

Innan en svettbehandling genomförs gör vi en noggrann kontroll av din status för att försäkra oss om att inga bakomliggande sjukdomar är orsaken till den kraftiga svettningen. Vi diskuterar även om smärtlindring behövs vid behandlingstillfället och i så fall vilken typ som är lämplig.

Välkommen att boka konsultation och behandling hos Svettmottagningen på Victoriakliniken!

Hudvård hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

fr. 250 kr Pris exklusive moms

Vilka hudvårdsbehandlingar utförs på Victoriakliniken? Vi erbjuder ett brett sortiment av hud- och skönhetsbehandlingar. Bland annat kan ...

Vilka hudvårdsbehandlingar utförs på Victoriakliniken?

Vi erbjuder ett brett sortiment av hud- och skönhetsbehandlingar. Bland annat kan vi erbjuda olika ansiktsbehandlingar, peeling, skinbooster, microneedling, samt frans- och brynplock med färgning. Vi kan även frysa bort oönskade vårtor, åldersfläckar, solskador och andra godartade hudförändringar med Dermapen Cryo.

Hudbehandlingar med produkter från Dr Zein Obagis

Alla hudbehandlingar på Victoriakliniken Skincare görs med Dr Zein Obagis produkter. Den består av två produktserier, en för konsumenter som säljs på kliniken och en där vår medicinska personal sätter ihop ett personligt anpassat behandlingsprogram.

Vi arbetar också med Colorescience, en serie högkvalitativa och rena mineralbaserade make-up produkter.

Välkommen att boka en tid hos Victoriakliniken!

fr. 250 kr

Charles Randquist