Wollmar Yxkullsgatan 25, Stockholm - Visa på karta

• Fredag 08:00 - 17:00 Gustaf

Logo Kiropraktor Stockholm - Maria

Stockholm

I Vårdcentralen – Garanterad vårdkvalitét

Vårt mål är att du vid ditt besök hos oss ska uppleva att du får just bra vård. Om du har ett långvarigt eller komplext problem rekommenderar vi att du också listar dig i vårdcentralen.

Vi håller till i Capio Vårdcentral Slussen, precis vid T-bana Slussen.

Individuell behandlingsplan

Alla är vi olika. Vi lägger upp en realistisk behandlingsplan för dig och för varje nytt problem innan vi påbörjar behandling. Har du ett långvarigt eller komplext problem rekommenderar vi att vi vid första besöket undersöker och diskuterar problemet – och påbörjar en eventuell behandling vid andra besöket.

Skonsamma och beprövade behandlingstekniker

Vi använder oss endast av skonsamma och effektiva behandlingstekniker.

Låt inte ditt liv styras av besvär från rygg/axlar/nacke

Det finns nästan alltid något att göra. Boka in en tid för att se vad vi kan göra för dig!

Kiropraktor Stockholm - Slussen är medlemmar i LKR.

Informationen uppdaterades 04 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Kiropraktor Stockholm - Maria

Ryggskott hos Kiropraktor Stockholm - Maria

fr. 400 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 400 kr

Ryggskott innebär smärta och stelhet i ländrygg/säte och kan vara kopplad till nerver, leder, diskar och/eller muskler eller bindväv. Ryggskott är vanligt förekommande och drabbar de flesta någon gång i livet. Orsakerna kan vara många och i kombination med varandra.

Vilka symtom uppstår vid ryggskott?

Ryggskott kan uppstå akut och då ofta i samband med en rörelse, ofta så "hugger det till" i ryggen. Ryggskott kan också uppstå gradvis och komma smygande. Då sitter smärtan i ländryggen men en diffus smärta kan också breda ut sig mot säte, höft och lår.

Välkommen till Kiropraktor Stockholm - Slussen för att få hjälp med ditt ryggskott!

Nackspärr hos Kiropraktor Stockholm - Maria

fr. 400 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 400 kr

Symtom vid nackspärr Nackspärr innebär stelhet och smärta i nacken som är så pass kraftig att du får svårt att rör på huvudet. Smärtan ka...

Symtom vid nackspärr

Nackspärr innebär stelhet och smärta i nacken som är så pass kraftig att du får svårt att rör på huvudet. Smärtan kan stråla ut från nacken till andra delar av kroppen såsom axlar, armar och huvud. Du kan också ha smärta i bröstrygg när du försöker röra på dig.

Varför uppkommer nackspärr?

Orsaken till nackspärr varierar och problemet kan uppstå av sig självt hos i stort sett vem som helst. Ofta finns det bakomliggande muskelspänningar i rygg och nackmuskler där själva nackspärren utlöses av en specifik händelse. När det sker blir musklerna spastiska och de krampar och förlorar förmågan att slappna av utan hjälp.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Håll nacken varm med en vetesäck eller ta en varm dusch.
  • Rör på dig, dock med viss försiktighet.
  • Receptfria värktabletter kan minska smärta.

Välkommen till Kiropraktor Stockholm - Slussen för att få hjälp med din nackspärr!

Ischias hos Kiropraktor Stockholm - Maria

fr. 400 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 400 kr

Hos Kiropraktor Stockholm - Slussen kan vi hjälpa dig som har problem med ischias. Ischias är en stor och lång nerv som går från ryggraden ner i benet, och det finns många orsaker till att den kommer i kläm och orsakar smärta.

Symtom vid ischias

Om du har smärta i ländrygg/säte som strålar ner och ut i benet är det symtom på ischias. Känslan är ofta mer ett obehag än smärta och många kan ha "myrkrypningar" eller domningar i benet.

Äkta och falsk ischias

För att skilja på orsaken till problem med ischias så delas de upp i två grupper; äkta och falsk. Vid äkta ischias kommer orsaken till smärtan inne i ryggraden och vid falsk ischias kommer smärtan från att nerven av någon orsak blir irriterad utanför ryggraden.

Välkommen till Kiropraktor Stockholm - Slussen för behandling av dina besvär!

Diskbråck hos Kiropraktor Stockholm - Maria

fr. 400 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 400 kr

Diskbråck drabbar i huvudsak ländrygg och/eller nacke. Det är oklart vad som orsakar diskbråck men det är större risk att få diskbråck om någon i släkten har det.

Vad innebär diskbråck?

Vid diskbråck har en disk som ligger mellan ryggradens kotor brustit och buktar in mot ryggradskanalen. Det gör oftast inte ont men om disken trycker mot ryggmärgen eller nervrötterna kan det hända att du får ont i ryggen eller ischias. Smärtan kan komma mycket snabbt eller utvecklas under en längre tid.

Typiska symtom vid diskbråck är smärta ned i benet med/utan smärta i ländrygg. Ibland kan du även ha känselbortfall på vissa områden i benet och svaghet i specifika muskelgrupper.

Kontakta oss på Kiropraktor Stockholm - Slussen för behandling av diskbråck!

Tennisarmbåge hos Kiropraktor Stockholm - Maria

fr. 400 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 400 kr

Varför uppstår tennisarmbåge? En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i under...

Varför uppstår tennisarmbåge?

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, detta beror lite på armens och handens position.

Orsaken till tennisarmbåge kan vara överansträngning i musklerna på grund av ensidiga och upprepade rörelser i handleden.

Vilka symtom finns vid tennisarmbåge?

Vanliga symtom är smärta längst underarmens ovansida eller armbåge samt ömhet på utsidan av armbågen. Stelhet och minskad kraft i armen kan också förekomma och göra det svårt att lyfta tunga och otympliga föremål.

Välkommen för kiropraktisk behandling hos oss!

Akut ryggskott hos Kiropraktor Stockholm - Maria

fr. 400 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 400 kr

Har du drabbats av akut ryggskott? Hos oss på Kiropraktor Stockholm - Slussen kan vi hjälpa dig som drabbats av akut ryggskott att snabbt...

Har du drabbats av akut ryggskott?

Hos oss på Kiropraktor Stockholm - Slussen kan vi hjälpa dig som drabbats av akut ryggskott att snabbt få behandling.

Vilka symtom har ryggskott?

Välkommen att boka tid hos Kiropraktor Stockholm - Slussen!

Gustaf Henriksson

Leg. Kiropraktor

Karta - Wollmar Yxkullsgatan 25, Stockholm

• 10:05 - 08 maj, 2017

• 09:08 - 20 mar, 2017 skrev:

Gustav är kunnig och hjälpsam. Jag känner stort förtroende för honom och hans erfarenhet.

• 13:56 - 03 mar, 2017 skrev:

Jag tränar mycket och får lätt ont i axlar och ländrygg, dessa problem har både Gustav och Stefan hjälpt mig med!
    Tack:)

• 11:29 - 04 jan, 2017 skrev:

gjort 1 besök vardera hos Gustav och Stefan.
    Allt ställdes till rätta snabbt och smidigt, berättade även för mig vad som var bra att göra efter behandling, samt inte så bra att göra efter behandling.