Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

4,7

Logo KRY – trygg vård i mobilen

Om KRY – trygg vård i mobilen

• Läkarbesök och psykologsamtal via video.
  • Öppet dygnet runt, årets alla dagar.
  • Endast några få minuters väntetid.

Vårdutbud

Med specialutbildad vårdpersonal, en patientsupport som svarar på dina frågor och ett kontinuerligt uppföljningsarbete visar KRY vägen mot framtidens hälso- och sjukvård – alltid med dig som patient i fokus.

Läkarvård
KRYs läkare kan hjälpa till vid en mängd olika besvär som inte kräver fysisk undersökning.

Psykologhjälp
Hos KRY får du prata med en legitimerad psykolog redan samma dag som du söker hjälp.

Barn-och föräldrastöd
KRY har barnpsykologer som erbjuder råd, stöd och hjälp till barn och unga samt deras familjer.

Så här går det till

• Ladda ned KRY till din smartphone eller surfplatta.
  • Logga in med BankID och boka en tid eller droppa in.
  • Få en bedömning och behandlingsplan, eller remiss.
Informationen uppdaterades 16 oktober 2019 av Vården.se

Behandlingar hos KRY – trygg vård i mobilen

Allmänna hälsofrågor - Läkarbesök online hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Hos KRY kan du ha läkarbesök online via video, oavsett var i världen du befinner dig. Logga in säkert med ditt BankID och välj drop-in eller...

Urinvägsinfektion kvinna hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Urinvägsinfektion är en vanlig förekommande sjukdom hos kvinnor i alla åldrar. Ungefär hälften av alla kvinnor får någon gång i livet en uri...

Feber - barn och vuxen hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Feber innebär att kroppstemperaturen är högre än den brukar vara. Feber är ett väldigt vanligt sjukdomstecken, men är ingen sjukdom i sig, u...

Influensa hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Influensa orsakas av influensavirus som sprids via så kallad droppsmitta, dvs hosta eller nysningar. Symptom vid influensa Symptomen ä...

Allergi hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Allergier har ökat mycket de senaste årtiondena. Det finns flera olika teorier om varför, men ingen som är tydligt vetenskapligt bevisat. De...

Ögoninflammation hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Ögoninflammation kan orsakas av bakterier, virus eller allergi. Symptom vid ögoninflammation Vid bakterieorsakad ögoninflammation får ...

Receptförnyelse hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

KRY kan hjälpa dig med förnyelse av ditt recept. Efter kontakt med någon av våra läkare kan vi där vi finner det lämpligt ordna ett så kalla...

Hudutslag och eksem hos barn hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Hudutslag hos barn kan bero på en rad olika orsaker: vattkoppor svinkoppor höstblåsor svampinfektion nässelutslag eksem scharlak...

Kräksjuka hos barn hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Man kan få kräksjuka av många olika anledningar, men en av de vanligaste orsakerna är den så kallade vinterkräksjukan som orsakas av ett vir...

Akne hos KRY – trygg vård i mobilen i Stockholm

Varför får man akne? Akne beror på att talgkörtlar, som finns överallt på huden, blir inflammerade. Idag vet man att det inte beror på då...

Karta - Stockholm

KRY – trygg vård i mobilen

4,7

21:03 - 09 jun, 2019 skrev:

Jag fick en så proffesionellt råd inför min operation av KRY läkare !!
Tack KRY !
Tumme uppe !

12:20 - 08 aug, 2017 skrev:

Positivt överraskad!

Lokal och Hygien är förövrigt en väldigt konstig fråga.. Hur ska man kunna veta det igenom mobilen?!?

08:14 - 08 maj, 2017

17:59 - 15 apr, 2017 skrev:

Verkligen fantastisk att få råd och hjälp på en ggng, och inte nog med det utan läkaren ringde senare och ville kolla läget.

16:14 - 12 apr, 2017 skrev:

Har använt tjänsten vid ett tillfälle. Enkelt, smidigt och lättillgängligt. Bra bemötande, tydligt, kändes nästan som ett vanligt läkarbesök. Rekommenderas

16:14 - 12 apr, 2017 skrev:

16:13 - 12 apr, 2017 skrev:

11:20 - 02 feb, 2017 skrev:

Jag har använt tjänsten vid två tillfällen och är supernöjd.
Mycket lätt att få tid. Kompetenta, empatiska läkare som verkligen lyssnade. Jag fick utmärkt hjälp.

14:21 - 02 dec, 2016

16:05 - 15 nov, 2016 skrev:

Grymt enkelt och kul! Slapp ta ledigt för läkarbesök och underbart kort kötid på drop-in!
Gratis första gången så rekommenderar att du testar tjänsten. Sen kostar det och tyvärr är det omöjligt att se pris förens du klickat in dig i bokningen en stund..
Hade wifi från företagslina (väldigt bra internet) men ändå så lagade bilden ibland :/
Väldigt snabb men opersonligt upplevelse och i mitt fall kanske inte den bästa läkaren men tror fortfarande på tjänsten!
Spendera inte så mycket tid på fylla i fälten innan korrekt, dom verkar inte läsa det ändå :)

3,8

• Fråga ställd 19:22 30 maj 2018

Hej, har ni läkare som är kompetenta inom psykisk ohälsa och är sjukintyg från er giltiga för försäkringskassan?

Hej Elin!
    Tack för ditt meddelande.
    Vi har duktiga läkare och psykologer till hands för dig som patient. Våra läkare kan skriva sjukintyg, dock ej längre än 14 dagar och då är de alltså inte aktuella för Försäkringskassan som kräver intyg efter 14 dagar.
    Välkommen att höra av dig igen om du har fler frågor, du kan även kontakta oss via support@kry.se.
    Vi önskar dig en fin dag!
    MVH KRY support

• Fråga ställd 10:50 12 feb 2017

Hej!Har varit förkyld,ont i halsen hosta och feber till och från i en vecka nu.(influensa)Känner mig inte frisk ännu och måste nog vara hemma nästa vecka också.Kan jag få ett läkarintyg via er?Orkar inte ta mig till vårdcentralen

Hej Sandra!
    Läkarna på KRY har samma befogenheter som en läkare på en fysisk vårdcentral. Det är upp till varje läkare och dennes bedömning vad som är relevant och till hjälp för den enskilde patienten.
    Vänliga hälsningar KRY

• Fråga ställd 20:12 03 nov 2016

Hej! Jag har problem med acne. Kan man få hjälp av KRY och få ett recept utskrivet.

Hej Maja!
    Våra läkare kan hjälpa patienter med tex acne.
    Vänliga hälsningar
    KRY

• Fråga ställd 05:25 29 okt 2016

Hej, Vad kostar det att träffa en läkare via webben?

KRY – trygg vård i mobilen svarar:

Att träffa en läkare vi KRY kostar 250 kr. För barn och ungdomar upp till 20 år är det kostnadsfritt. Frikort gäller. Observera att vi ej har tillgång till att registrera din betalning på ditt högkostnadskort, det måste du själv ombesörja genom att ta med ditt kvitto (boknings bekräftelsen) till ditt hemlandsting och be dem registrera kostnaden. Att träffa en psykolog kostar 950 kr för 45 minuter, ett första kortare bedömnings samtal kostar 299 kr.
    Vänliga hälsningar KRY Support

• Fråga ställd 11:42 28 okt 2016

Hur är det med frikort?

KRY – trygg vård i mobilen svarar:

Ditt frikort gäller även på KRY.
    Vänliga hälsningar KRY Support