Capio S:t Görans Sjukhus

Om Capio S:t Görans Sjukhus

08-587 010 00

Capio S:t Görans Sjukhus ligger på på Kungsholmen i Stockholm. Sedan 1889 har sjukhuset funnits på platsen. Den huvudsakliga inriktningen på sjukhuset är specialiserad akutsjukvård - internmedicin, ortopedi och kirurgi. Vi erbjuder akut och planerad vård inom vårt upptagningsområde Västerort, Kungsholmen, Norrmalm och Östermalm. Sjukhuset har 302 vårdplatser och cirka 1 840 anställda. Vi tar varje år emot cirka 220 000 patienter. Capio S:t Görans Sjukhus är en del av Capio AB, Europas ledande privata vårdkoncerner, och är det första akutsjukhuset i Sverige med en privat ägare. Alla patienter inom Stockholms läns landsting är välkomna att söka vård hos oss, det kostar inget extra.

08-587 010 00
Huvudentrén, Capio S:t Görans Sjukhus, Sankt Göransplan 1, Stockholm - visa på karta
Akutverksamhet vid sjukhus, infektion, Akutverksamhet vid sjukhus, internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, kardiologi, Akutverksamhet vid sjukhus, kirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, neurologi, Akutverksamhet vid sjukhus, ortopedi, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård

Capio S:t Görans Sjukhus