• 08 - 10 88 14

Sveavägen 35, Stockholm - Visa på karta

Logo City Lasertandvård

Stockholm

Mitt i centrala Stockholm på Sveavägen 35 hittar du City Lasertandvård. Hos oss får du alltid ett vänligt bemötande och vi hjälper dig med allt från regelbundna undersökningar till större ingrepp, som tandimplantat.

Vi kan bland annat hjälpa dig med:

• Lagningar
  • Estetisk tandvård
  • Tandreglering
  • Bettrehabilitering
  • Regelbundna undersökningar
  • Tandimplantat

Ett vänligt bemötande

För oss är det viktigt att du känner dig trygg och omhändertagen. Hos oss står du som patient i fokus och vi anpassar alltid behandlingen efter dina behov och förutsättningar.

Laser - för skonsammare tandvård

Vi använder oss av laser för att laga hål och mycket annat. Det är ett skonsammare alternativ till den traditionella borren. Lasern skapar inga obehagliga vibrationer och tar endast bort de delar av tanden som är skadade.

Varmt välkommen till oss på City Lasertandvård!

Informationen uppdaterades 23 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos City Lasertandvård

Tandläkarundersökning hos City Lasertandvård i Stockholm

Till City Lasertandvård är du välkommen på en tandläkarundersökning. Det är en rutinundersökning som man gör regelbundet för att upptäcka problem med tänderna. Hur ofta du kommer på undersökning beror på hur mycket problem du har, men det är vanligt att gå en gång per år.

Hur går undersökningen till?

Vid undersökningen går tandläkaren igenom dina tänder, både manuellt och med hjälp av röntgen. Hen tittar efter karies eller andra problem med tänder och tandkött, som till exempel tandlossning. Tandläkaren kan också ge dig råd om hur du ska sköta om dina tänder för att undvika framtida problem.

Välkommen till City Lasertandvård!

Tandimplantat hos City Lasertandvård i Stockholm

Tandimplantat kan vara en bra lösning för dig som har förlorat en eller flera tänder. Hos City Lasertandvård kan vi hjälpa dig med behandlin...

Tandimplantat kan vara en bra lösning för dig som har förlorat en eller flera tänder. Hos City Lasertandvård kan vi hjälpa dig med behandling.

Vad är tandimplantat?

Ett tandimplantat ersätter en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av en titanskruv som opereras in i käkbenet. I skruven kan man sedan fästa en konstgjord tand i plast eller porslin som fungerar precis som en vanlig tand.

De allra flesta kan få implantat och det är en långsiktigt hållbar lösning där du slipper lösa proteser.

Välkommen att boka tid hos City Lasertandvård!

Tandreglering hos City Lasertandvård i Stockholm

Hos City Lasertandvård kan du få hjälp med tandreglering genom olika metoder. När behövs tandreglering? Vid sneda eller ojämna tänder...

Hos City Lasertandvård kan du få hjälp med tandreglering genom olika metoder.

När behövs tandreglering?

Vid sneda eller ojämna tänder, eller tänder som sitter för tätt kan bettet påverkas och en tandställning kan vara aktuell. Men många väljer även att räta upp tänderna av estetiska skäl. Vilken anledning det än är kan vi hjälpa dig.

Olika typer av tandreglering

Det finns olika sorters tandställningar som hjälper dig att räta upp tänderna. Vi använder både traditionella brackets (räls) och Invisalign. Invisalign är nästintill osynliga, löstagbara skenor som passar bra för att behandla mindre snedställningar.

Välkommen till City Lasertandvård!

Estetisk tandvård hos City Lasertandvård i Stockholm

På City Lasertandvård kan du få hjälp med olika typer av estetisk tandvård för att ge dig ett leende du kan känna dig nöjd med. Vad inne...

Vad innebär estetisk tandvård?

Estetisk tandvård syftar till att förbättra tändernas utseende. Det kan röra sig om att räta upp sneda eller ojämna tänder, byta ut fula lagningar eller ljusa upp tänderna.

Vi anser att alla människor har ett unikt vackert leende och vi jobbar alltid med dina naturliga förutsättningar som utgångspunkt. Vi ser också till att ditt leende inte bara blir vackert utan också funktionellt och långsiktigt hållbart.

Välkommen till oss på City Lasertandvård!

Lasertandvård hos City Lasertandvård i Stockholm

Lasertandvård är en modern och skonsam metod för tandvård. Hos City Lasertandvård använder vi metoden vid olika behandlingar. Fördelar me...

Fördelar med lasertandvård

Laser kan användas för olika ingrepp, till exempel att ta bort hål eller vid kirurgi. Metoden är oftast relativt smärtfri, då den inte skapar några vibrationer som vid behandling med borr. Endast den skadade delen av tanden tas bort och vid användning av laser för kirurgi minimeras blödningen och läkningen går snabbare.

Varmt välkommen till City Lasertandvård!

Matilda Alvin

Anna Braxén

Profylaxtandsköterska

Karta - Sveavägen 35, Stockholm

• 14:27 - 21 nov, 2017 skrev:

Mycket duktig tandläkare, jag som har tandläkar skräck hann inte bli rädd!! Hon jobbar bra på ett smidigt och snabbt och lugnt sätt.Jag är mycket nöjd:)