Sankt Eriksgatan 44, Stockholm

Barnavårdscentral

Kostnadsfritt

Amningsmottagning

Besöken på amningsmottagningen är kostnadsfria

Vaccination för barn

Kostnadsfritt

Nyfött barn, nyhemkommen med adoptivbarn eller nyinflyttad?

Till BB Stockholm Family BVC Kungsholmen välkomnas ni till en modern barnhälsovård där vi tar emot varje barn och familj med öppet sinne och anpassar oss efter era behov. Vi som arbetar här är specialistutbildade sjuksköterskor och läkare.

Vad kan BVC Kungsholmen hjälpa till med?

Vi följer barnets utveckling tillsammans med er föräldrar från nyföddhetsperioden fram till skolstart. Vi arbetar enligt barnhälsovårdens basprogram och samarbetar med barnläkarmottagning, psykolog, logoped, tandhygienist och dietist.

Till oss kan ni vända er när ni har frågor kring amning, kost, sömn, vaccinationer, rådgivning vid sjukdom med mera.

Varmt välkommen att lista ditt barn hos oss på BB Stockholm Family BVC Kungsholmen!

Informationen uppdaterades 14:56 - 24 feb, 2023

Fråga ställd 15:01 - 28 maj, 2013

Hej, Var kan man gör att HIV test för barn. Mina barn och min fru behöver ett HIV intyg för att söka visum till Ryssland där jag arbetar just nu. Mina barn är i åldrarna 1 och 3 år. Var kan man utför HIV test för så små barn och hur går det till. Såg på nätet att Karolinska utför HIV test med snabb svar (stick i fingret) men när jag ringde dit så fick jag höra att de inte det längre utför dessa och inte på så små barn. Jag kommer att arbeta i Ryssland fram till nästa år och det vore väldigt bra att ha dem över på besök. Mvh Bobban

BB Stockholm Family BVC Kungsholmen svarar:

Hej, På BVC utför vi ingen provtagning alls, enbart uppföljning av tillväxt och utveckling på barn 0-6 år. Ni behöver kontakta en Barnläkarmottagning som hjälper er med detta. Barnläkarmottagningar finner ni på nätet. Privat mottagning för snabb service finns på Barnsjukhuset Martina. Dyrare, men snabb hjälp. Info finner ni på nätet. Lycka till! Mvh Elinor

Gäller endast tidsbokade besök.