Performance Center Lindhagen

Lindhagensgatan 135A, Stockholm - Visa på karta

Logo Performance Center Lindhagen

Stockholm

Välkommen till Performance Center Lindhagen!

Hos oss arbetar ett team av naprapater och tränare. Vi behandlar bland annat: Ryggont, Idrottsskador, Muskelvärk, Nackspärr, Spänningshuvudvärk, Musarm, Tennisarmbåge, Hälsenebesvär mm.

I lokalen intill kliniken ligger vårt helt egna gym där vi kan utföra rörelseanalyser samt rehabträning. Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 18 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Performance Center Lindhagen

Naprapatbehandling hos Performance Center Lindhagen i Stockholm

650 kr Nybesök 45 min, Återbesök 30 min

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar både akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda dig inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och för att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår den viktiga delen att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär du har och hur länge du haft besväret, men tre till fem gånger är vanligt.

Vi erbjuder även naprapati till företag, vi kan då komma ut till företaget och genomföra behandlingen på plats.

Nybesök 45 min, Återbesök 30 min

Stötvågsbehandling hos Performance Center Lindhagen i Stockholm

650 kr 30 min

Stötvågsbehandling eller shockwave therapy som det också kallas, är en välbeprövad och vetenskapligt bevisad behandlingsmetod som ger god effekt på en mängd olika skador och besvär i kroppens senor och muskler.

Vad är fördelarna med stötvåg?

Stötvåg erbjuder en kortare, effektivare behandling som ger snabba resultat även på svårbehandlade tillstånd. Behandlingen är helt utan biverkningar och ersätts av de flesta försäkringsbolag.

Tack vare den höga effektiviteten rekommenderas stötvågsbehandling inom ortopedin före kortisonbehandlingar och kirurgi.

Hur går stötvågsbehandlingen till?

Beroende på vilket besvär du har och var på kroppen det sitter justeras bland annat kraften i slaget och hur många slag som ska ske per sekund. En behandling kan bestå av mellan 1000-4000 slag och tar normalt 5-15 minuter.

Besöket på kliniken tar ca 30 minuter. Därefter gör vi en utvärdering om behandlingsresultatet och en bedömning om det behövs ytterligare behandling, eller om vi anser att behandlingsserien är klar.

Hur många gånger behöver man genomgå stötvågsbehandling?

Vanligtvis sker behandlingen en gång per vecka. Det förekommer fall där patienter har blivit helt bra redan efter en enstaka behandling, men vanligtvis krävs det mellan 3-6 behandlingar med 5-10 dagars mellanrum för att uppnå bestående resultat.

Gör stötvågsbehandling ont?

Behandlingen gör oftast ont under några minuter, men så fort behandlingen är klar upphör smärtan. De närmaste timmarna efteråt kan man känna av behandlingen, men efter 24 timmar har det avtagit för de flesta.

Stötvågen triggar igång kroppens eget läknings system, så undvik antiinflammatorisk medicin under behandlingen.

30 min

Massage hos Performance Center Lindhagen i Stockholm

fr. 490 kr 30 min kostar 490 kr, 60 min kostar 690 kr

Massage är skönt före och efter din träning, tävling eller efter en ansträngande arbetsdag. Massage ingår ofta som en del i naprapatbehan...

Massage ingår ofta som en del i naprapatbehandlingen men du kan självklart boka enbart massagebehandling.

Varför utförs massage?

Vi utför djupgående massage för att öka cirkulationen, sänka muskelspänningar och minska smärta.

Varmt välkommen på massage hos Performance Center Lindhagen!

fr. 490 kr

30 min kostar 490 kr, 60 min kostar 690 kr

Personlig träning hos Performance Center Lindhagen i Stockholm

600 kr 60 min

Det är stor skillnad mellan att lära sig träna rätt från början och på att provar sig fram - något som kan göra mer skada än nytta. Pers...

Personlig träning hos Performance Center Lindhagen

Att ta hjälp av en personlig tränare innebär att du får någon som engagerar sig i din träning. Våra personliga tränare tar hänsyn till bland annat din ålder, kön, träningsvana, träningsmål, om du är nybörjare/avancerad eller överviktig/underviktig.

Välkommen att boka tid hos en personlig tränare idag!

600 kr

60 min

Dry needling hos Performance Center Lindhagen i Stockholm

650 kr

Akupunkturtekniken Dry Needling används för att få muskler att slappna av och att lokala kramper ska släppa. Hur går Dry needling till? ...

Hur går Dry needling till?

Genom att sticka nålen i det lokalt spända området upprepade gånger uppkommer muskelsammandragningar (twitchar). När muskeln slutar att svara med dessa twitchar tar vi ut nålen och behandlingen är klar.

När passar Dry needling som behandlingsmetod?

Vi på Performance Center Lindhagen använder dry needling i smärtlindrande syfte samt för triggerpunktsbehandling. Tekniken används ofta i kombination med andra behandlingsmetoder och har visat sig vara mycket effektivt vid kroniska besvär som t ex tennisarmbåge, hälsporre, löparknä mm.

JEMS - Rörelseanalys hos Performance Center Lindhagen i Stockholm

1 200 kr

Jems handlar om att skapa de rätta förutsättningar för att kunna möjliggöra funktionellt arbete. Detta innebär bland annat att förändra vanemässiga aktiveringsmönster, släppa på olämpliga spänningar, återställa tillgänglig rörlighet, förbättra positionsmedvetande (proprioception) och aktivera kroppsmedvetenhet.

JEMS fungerar lika väl för idrottare på elit och amatörnivå, samt för människor som bara vill njuta av sin idrott och utveckla sina rörelser för att förebygga skador/smärta.

1 200 kr
Boka här

FMS - Rörelseanalys hos Performance Center Lindhagen i Stockholm

Rörelseanalysen FMS (Functional Movement Screen) är främst gjord för idrottare men även motionärer. FMS kan genom enkla tester gradera individens rörelseförmåga. Screeningen ställer krav på testpersonens balans, stabilitet och mobilitet på ett enkelt sätt.

I själva testet utförs sju olika rörelser som betygssätts (0-3 poäng). Målet är att hitta individens svaga länkar, och utifrån det ge övningar som kan förbättra dessa. Låga poäng i testet är lika med en ökad risk för skada och ger inte kroppen optimal förutsättning att röra sig effektivt.

Varför ska man genomgå FMS - rörelseanalys?

Idrottare och motionärer kan båda dra stor nytta av att genomföra en Functional Movement Screen för att undvika skador och uppnå önskade resultat.

Hege Sommerstad, Leg. Naprapat

Telefon: 070-459 94 42

Hege har en bakgrund inom handboll på elitnivå, friidrott, längdskidåkning samt mångårig erfarenhet av styrke- och konditionsträning. I sina vidareutbildningar har Hege specialicerat sig på rörelseanalys och att genom detta skapa förutsättningar som optimerar idrottare och motionärers prestation.

• Praktiktjänsgöring inom hälso-och sjukvården 1 år
  • Movement Art Steg 1-4, JEMS
  • Idrottsutbildning på Universitetet i Stavanger
  • Licensierad Personlig Tränare SATS Norge
  • Licensierad Styrkeinstruktör SATS Norge
  • Licensierad Spinninginstruktör SATS Norge
  • Licensierad Massageterapeut (Manumedics)
  • Functional Movement Screen (Level 1)
  • Selective Functional Movement Assesment (Level 1)
  • Dry Needling utbildning Steg 1

Lisa Nykvist, Leg. Naprapat

Telefon: 073-994 06 53

Lisa har en bakgrund som tävlingssimmare och tävlingsdansare i Örebro och har efter det en karriär inom framför allt livräddning som hon fortfarande tränar och tävlar i. Hon har som naprapat ingått i det medicinska teamet för det militära svenska landslaget i livräddning och marin femkamp sedan 2010. Där har hon medverkat på både SM, EM, VM och hösten 2015 militär OS. Hon tränar själv mycket crossfit, tyngdlyftning och kettlebells.

• Praktiktjänstgöring inom hälso-och sjukvården 1 år
  • Idrottsmedicin steg 1 via SFAIM 2014
  • Dry Needling
  • HLR instruktör
  • Certifierad kettlebellinstruktör via PEAKLIFE

Daniel Larsen, Naprapat

Telefon: 070-466 99 64

Daniel har sin bakgrund från 10 år i det norska landslaget i gymnastik och har tävlat i EM och VM. Intresset för idrott, människan och kroppens funktion och prestation ledde Daniel in i jobbet som fystränare via WANG Toppidrett och Olympiatoppen. Där har han jobbat med att utveckla de bästa utövarna från olika idrotter till att bli bättre i sina respektive grenar. Utöver detta har Daniel utbildat sig vid The Norwegian School of Sport Sciences och Naprapathögskolan.

• Naprapathögskolan 4 år
  • Examensarbetet "korrelation mellan kinesiotejpning av axel och skotthastighet hos kvinneliga elit handballspelare".
  • Kinesiotejpning, advanced 1, ProCorpus
  • Elektroterapi, NPH
  • Dry Needling
  • Idrottsmedicin, NPH

Karta - Lindhagensgatan 135A, Stockholm

• 22:05 - 19 dec, 2016

• 20:28 - 22 feb, 2016 skrev:

Lisa Nykvist- ett proffs ut i fingerspetsarna.

Jag har haft privilegiet att få samarbeta med Lisa sedan 2010. Hon är den personen som jag har störst förtroende för när det gäller min kropp och välmående. Lisa är fantastiskt kunnig och vågar se lösningar när andra ser problem. Hon har botat mitt hopparknä, förbättrat mitt löpsteg, förändrat mitt rörelsemönster och sett till att min kropp alltid är på topp att prestera vid tävlingar genom massage, nålar, knäck och skak. Om man vill bli behandlad av någon som kan idrottsskador och hur man behandlar dem, då är det Lisa man ska gå till. Jag och min kropp har Lisa att tacka för att jag idag är flerfaldigt VM- och OS-guldmedaljör i lag och individuellt i Marin femkamp, världsrekordhållare i totalpoäng 2015 och flerfaldig medaljör i VM i Livräddning militärt.

• 12:29 - 09 dec, 2015 skrev:

Senait Emahazion skrev

Jag har varit kund hos Hege och Jonatan sedan de startade gymmet.
    Alltid känt familjärt och fantastiskt bemötande.
    Hege har jag haft som personligt tränare en period, aldrig så tränad och stark har jag känt mig som då.
    De som är bäst är att man alltid få råd hur man kan träna rätt för att undvika skador.

Hege behandlade mig när jag har lidit av hälsporre och problem med knä, jag blev så mycket bättre.
    De fräscha lokalerna som känns väldig lyxigt, är inbjudande att välja komma ofta och träna.

Jag rekommendera starkt Hege för naprapati. Hon är så lätt att göra med. Du behöver inte förklara dig mycket, hon förstår dig snabbt och behandlingen blir alltid succés.

• 21:40 - 02 dec, 2015 skrev:

Jag kan inte nog rekommendera Lisa för dig som behöver komma i kontakt med en naprapat. Lisa har hjälpt mig att få ordning på såväl småskador, överansträngda muskelfästen och trötta muskler som uppstått som en konsekvens av en relativt hög träningsbelastning. Hon lyckas alltid beskriva den troliga orsaken till problemen, lindra symptomen, uppskatta tid till läkning och ge tydliga rekommendationer om hur man ska förhålla sig till problemet under träning. Att det dessutom finns möjlighet att få praktisk vägledning i rehab/prehab-övningar i det gym som ligger vägg i vägg visar ytterligare på helhetstänket hos dessa naprapater. Fina lokaler har dom också - idag unnar jag mig regelbundna besök för att förebygga nya skador och att ta itu med små problem i tid.

• 10:22 - 02 dec, 2015 skrev:

Ett fantastiskt bemötande med ytterst professionell personal.
    Jag har haft problem med en axel I nästan 17 år och har besökt ett antal vårdgivare genom åren.
    Efter endast 5 behandlingar hos Lisa Nykvist kan jag för första gången träna på för fullt igen.
    Evigt tacksam för det.