Akutmottagningen Ljungby stad, Ljungby stad

Akutmottagningen Ljungby

, Ljungby

Akutmottagningen, Lasarettet, Kyrkogatan 2, Ljungby, 34182 Ljungby stad

Akutmottagningen har öppet dygnet runt, årets alla dagar, och är främst till för dig som blivit allvarligt sjuk eller råkat ut för olycksfall. Vi behandlar akut sjuka inom specialiteten medicin, kirurgi och ortopedi. Kirurgiska och ortopediska åkommor hos barn omhändertas på akutmottagningen medan medicinska sjukdomar omhändertas på barnakuten. Alla patienter som kommer till akutmottagningen blir först bedömda och prioriterade av en erfaren sjuksköterska. Prioriteringen är individuell och är beroende av dina värden, symtom, skador och hur allvarliga dessa är. Den patient som är allvarligast sjuk får vård först. Du kan bli hänvisad till jourläkarcentralen eller vårdcentralen för rätt vård. Om du inte är akut sjuk ska du i första hand kontakta din vårdcentral. Ring 1177, sjukvårdsrådgivningen, som har öppet dygnet runt, om du är osäker på om du behöver söka akutmottagningen. Verksamhetschef: Clas Hjertqvist, tfn 0470-58 80 00.

Informationen uppdaterades 10:31 - 17 apr, 2024

19 jun, 2023

Hamnade på akuten i Ljungby den 17/6,och fick ett fantastiskt fint mottagande. Proffsig personal och duktiga läkare som hjälpte mig på bästa sätt,stort tack från mig och min man./ Svetlana.

13 nov, 2021

Fick ingen hjälp för att jag har penicillin mot lunginflammation. Men jag sökte för befarad urinvägsinfektion

8 jun, 2012

Omtänksam, vänlig och lyssnande personal. Toppenbetyg!

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59