Medicinavdelning 2 Ljungby

Om Medicinavdelning 2 Ljungby

Avdelning 2 är en stroke-, neurologi- och rehabavdelning med 12 slutenvårdplatser varav 2 är 5-dygnsplatser permission lördag och söndag.
Till oss kommer patienter för akut vård men också för att träna och tillvarata det friska för att kunna återgå till ett så självständigt liv som möjligt. Det är framförallt patienter inom stroke, neurologi och ortopedi som vårdas på avdelning 2.

Verksamhetschef Carina Nilsson, tel 0372-58 50 00, växel

Ljungby Lasarett, Kyrkogatan 2, huvudentrén, medicinkliniken, plan 4, hus 1F - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 19:00
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
Viktigt att tänka på inför besök på avdelningen. Försök i möjligaste mån att inte komma för många samtidigt. Det är både av hän
Neurologi, Strokevård

Medicinavdelning 2 Ljungby

4,7

13:22 - 12 feb, 2019 skrev:

Hej.
Jag vill gärna ge en stor kram till
Magda Lena Hoptaz Nevrolog på medicinen i ljungby. Fantastiskt läkare som har tid och lyssna på vad man har för problem.
Tänk om vården hade haft fler av dessa förstående läkare.💖

18:14 - 09 mar, 2017 skrev:

Underbar läkare Magdalena Hoptaz som vi träffade i måndags Tack för trevligt bemötande,

21:19 - 06 okt, 2016 skrev:

Neurolog Magdalena Hoptasz är den bästa läkaren som jag mött! Enastående, varm, humoristisk, engagerad, kunnig, inlyssnande, rak och ärlig.... Jag kan fortsätta längre... Tänk hur den svenska vården hade sett ut om alla läkare var som hon!❤

3,8

19:39 - 27 jan, 2015 skrev:

Idag träffade jag en otrolig läkare/vårdgivare på medicinmottagningen som var förstående, lugn och trevlig person. Hon förklarade allt så att jag förstod och hon lyssnade på mig . Tack Magdalena Hoptasz