Dagrehabiliteringen Ljungby

Om Dagrehabiliteringen Ljungby

Dagsjukvården på Rehab har plats för 6 patienter per dag.
Våra patienter kommer från målgrupperna geriatrik, neurologi samt ortopedi. Patienten är boende hemma men i behov av rehabilitering. Vid ett bedömningssamtal träffar patienten ett dagvårdsteam för att avgöra vilket rehabiliteringsbehov som finns. Därefter sätts en indiviuellt anpassad rehabplan upp. En till tre gånger per vecka kommer sedan patienten till vår dagsjukvård.

För att ge patienterna bästa möjliga vård arbetar personalen i dagvårdsteam. I teamen ingår olika kategorier av vårdpersonal tex sjuksköterskor, arbetsteraupeter, sjukgymnaster, läkare och kuratorer.

På rehab finns även Parkinsonsköterska med egen mottagning.

Verksamhetschef Carina Nilsson, tel 0372-58 50 00, växel

Ljungby Lasarett Kyrkogatan 2 341 35 Ljungby - visa på karta