Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen

Göteborg - Visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

Logo Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen

Om Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen

Behandling av artros via mobilen!

Joint Academy arbetar med höft- och knäartros och är Sveriges största behandlare inom artros. Via vår app får du hjälp med diagnos, enkla övningar som du kan göra hemma och tillgång till kunniga specialister som kan hjälpa dig och svara på frågor.

Joint Academy - så här går det till

Att använda Joint Academy är enkelt och smidigt! När du har laddat ner appen följer du tre steg för att få hjälp:

1. Först får du svara på frågor om din hälsa och dina besvär. Utifrån dina svar kan en specialist göra en bedömning och ställa diagnos.
  2. När någon av våra specialister har gått igenom dina svar kontaktar vi dig för ett samtal.
  3. Om vi bedömer att du lider av artros ger din fysioterapeut dig ett antal enkla övningar att göra hemma. Behandlingsplanen är individuellt utformad och kommer att anpassas efter din feedback.

Vi omfattas av högkostnadsskyddet och våra behandlingar är helt kostnadsfria med frikort.

Individuellt utformad behandling

Den behandling du får består av enkla övningar som du kan göra hemma, när det passar dig. Övningarna tar 5-10 minuter och du behöver ingen särskild utrustning för att göra dem. Efter varje pass får du utvärdera hur övningarna gick och vi anpassar följande dags övningar efter din feedback. En gång i veckan får du en uppföljning med din fysioterapeut kring hur det har gått och om behandlingen behöver justeras på något sätt.

Slipp smärta och stelhet

Även om man aldrig kan bota artros helt finns det ändå goda möjligheter att lindra symtomen. Överlag är våra patienter mycket positiva till den behandling de får via Joint Academy och 85 % reducerade sin ledsmärta genom övningarna.

Prova Joint Academy du också!

Du kan ladda ner appen från App Store eller Google Play.

Informationen uppdaterades 08 januari 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen

Artros hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Artros är en mycket vanlig ledsjukdom som drabbar en av fyra personer över 45 år i Sverige. Sjukdomen påverkar brosket i lederna och kan bla...

Ortoped hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

För oss på Joint Academy är det viktigt att du har tillgång till kunniga experter som kan hjälpa dig under din behandling. Du får till exemp...

Ont i knät hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Smärta i knät kan vara ett av flera tecken på artros. Vi på Joint Academy kan hjälpa dig med både diagnos och behandling, direkt via mobilen...

Ledvärk hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Smärta i lederna kan bero på många olika saker. En av dem är artros, världens vanligaste ledsjukdom. Vi på Joint Academy arbetar med höft- o...

Sjukgymnast / Fysioterapeut hos Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen i Göteborg

Under din behandlingstid hos Joint Academy får du en personlig fysioterapeut som följer dig genom hela programmet och kan svara på frågor oc...

Karta - Göteborg

• Fråga ställd 16:50 30 aug 2019

Kan man säga upp abonnemanget eller är det en viss bindningstid ?

Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen svarar:

Hej Elin! Vi har ingen bindningstid så du kan avsluta när du vill.

• Fråga ställd 16:56 15 mar 2019

Jag har höftopererats i vänster höft 2010. Jag har röntgat höger höft 2010 och 2018 och fått konstaterat att jag har artros. Jag vill få tillgång till era övningar.

Joint Academy - artrosbehandling direkt via mobilen svarar:

Hej Maggi! För att börja behandlingen via joint Academy behöver du ladda ner appen Joint Academy från Google Play eller App store. När du skapar ditt konto får du svara på några frågor om din hälsa.

Därefter kommer en fysioterapeut att kontakta dig. Tillsammans kommer ni att prata om behandlingens upplägg och vad du har för personliga mål. Därefter skapas ett anpassat program med övningar utifrån dina behov.

Om du har några frågor om tjänsten eller upplever problem med att ladda ner appen är du varmt välkommen att kontakta oss på support@jointacademy.com.