Barn- och ungdomsmottagningen, Östersund

Barn- och ungdomsmottagningen

, Östersund

Kyrkgatan 14,831 83 Östersund, 83183 Östersund

ÄR DU 13-22 ÅR och har frågor om kroppen, sex eller preventivmedel eller om du mår dåligt och behöver någon att prata med, så ska du istället kontakta Ungdomsmottagningen i Jämtland Härjedalen http://www.regionjh.se/ungdomsmottagningen

Mottagningen bedriver planerad specialiserad mottagningsverksamhet under dagtid vardagar till barn- och ungdomar, från 0 år fram till 18 år. Vi arbetar i ett flertal Team bestående av t.ex. specialistutbildade barnläkare, barnsjuksköterskor, dietister, kurator och sjukgymnast. Akuta barnmedicinska åkommor som inte kan tas omhand på Hälsocentral hänvisas till vår dagjoursverksamhet dagtid vardagar. Akuta barnmedicinska åkommor övrig tid hänvisas till Akutmottagningen. Via mottagningens e-tjänsterna kan du avboka en bokad tid, beställa en journalkopia, förnya hjälpmedel och recept eller be att bli kontaktad av mottagningen. Allt du behöver göra är att skaffa ett personligt användarkonto, vilket du gör via länken 1177. Där kan du välja sms- eller e-post avisering så du kan se när du fått svar från mottagningen. Du kan logga in som ombud för ditt barn, tills dess barnet fyller 13 år, via ditt e-tjänstkonto. För ytterligare information om vår verksamhet samt telefontider, se under Vårt utbud.

Informationen uppdaterades 11:28 - 27 sep, 2023

Medicin, barn och ungdom, Sjukhus (BT)